2 gebouwen kopen?

SXTC
Topic Starter

2 gebouwen kopen?

#1 , 20 mar 2010 08:50

Ik en mijn vrouw & kind wonen nog steeds bij onze ouders omdat we een probleem nog niet hebben opgelost. Wij werken in de zaak bij onze ouders maar kunnen er niet aan uit hoe we later een huis kunnen afbetalen en ook nog eens de zaak kunnen uitbetalen aan mijn 2 broers en 1 zus (als ouders later sterven word dat gebouw ook verdeeld en dus moet ik ze betalen om het te kunnen behouden).

Weet iemand hoe we dit kunnen oplossen want momenteel zie ik het echt niet zitten :/

Kan iemand in de tussentijd ook een opsomming geven van alle maandelijkse en jaarlijkse kosten waarmee ik rekening moet houden indien ik een huisje zou kopen (zeer klein dan wel want ik heb namelijk weinig geld en zoals ik al zei, een lening afgaan durf ik niet als ik nadien onze zaak niet kan kopen want als zelfstandige is dat de doodsteek). Ik zou jullie zeer dankbaar zijn als je me met deze vragen kon helpen zodat we eindelijk eens vooruit kunnen. Ik heb deze vraag al op vele plaatsen gesteld maar ik krijg nooit een volledig antwoord (niemand lijkt tijd te willen maken).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
SXTC
Topic Starter

#2 , 23 mar 2010 22:19

niemand?

bartvdv

#3 , 24 mar 2010 07:36

Als jullie in de zaak van de ouders werken, en jullie kunnen geen huis betalen of huren dan verdienen jullie gewoonweg te weinig. Blijkbaar is de zaak niet rendabel genoeg om de ouders en de kinderen een degelijk inkomen te verschaffen. Misschien moeten jullie daarom maar in loondienst gaan werken bij een ander bedrijf?

Als jullie de zaak van de ouders willen overnemen dan zal een boekhouder de waarde van de zaak bepalen; mogelijk moeten jullie daarvoor een lening aangaan. En broers en zussen die zal je moeten uitkopen.

Een overzicht geven van alle kosten? Onbegonnen werk, geen kwestie van geen tijd voor willen vrijmaken.

De zaak van de ouders werkt toch met een boekhouder? Ga daar een en ander navragen.

Reclame

SXTC
Topic Starter

#4 , 25 mar 2010 08:47

dat is het nu juist, onze ouders zien ons nog steeds als hun kinderen en kunnen maar geen afscheid nemen, daarom dat ik het niet via de boekhouder wil vragen omdat die alles meedeelt met men vader.

Terug naar “Andere”