Snelrecht ?

Froezel
Topic Starter

Snelrecht ?

#1 , 15 sep 2006 08:30

Hallo, ik heb hier al meermaals een rubriekje geplaatst, daarin stond dat ??n van mijn 2 dochters na 4 jaar bij mij woont, permanent. Nu mijn zaak is nog altijd lopende bij de Jeugdrechtbank. In juni was er nog een zitting en toen woonde zij al een paar weken bij mij (mijn ex-man was hierop niet aanwezig). Nu heb ik gisteren het tussenvonnis gekregen, daarin werd beslist dat er nog maar eens een sociaal onderzoek moet plaatsvinden (het derde), eind november, en dat de zaak in december terug voorkomt. In dit tussenvonnis staat verkeerdelijk vermeld dat ik met beide dochters terug contact heb, dit is niet zo, de oudste woont dus bij mij, de jongste zie ik nog steeds niet en woont bij haar vader.
Haar vader heeft van al die maanden het kindergeld ontvangen voor de oudste en weigert mij dit door te storten.
Bestaat er geen manier om dit allemaal veel sneller doen te gaan, en kan ik dit tussenvonnis laten veranderen zodat de situatie er juist in staat opgetekend, zodanig dat ik later eventueel het kindergeld kan terugeisen evenals de studietoelage ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
robert

#2 , 16 sep 2006 08:48

Persoonlijk zou ik onmiddellijk een brief sturen naar de rechtbank, vermeldend dat er een materi?le fout is geslopen in het vonnis, namelijk dat het gaat om ??n kind en niet om twee.

En over het kindergeld zou ik nu zeker zwijgen, en te berde brengen wanneer de zaak voorkomt in december, het is dan immers toch met terugwerkende kracht.

bemiddelaar

#3 , 16 sep 2006 12:31

Dag Froezel,

een gerechtelijke procedure kan inderdaad maanden (jaren) aanslepen. Een optie die je kan overwegen is om de situatie opnieuw zelf in handen te nemen en met de andere ouder rond tafel te gaan zitten onder begeleiding van een bemiddelaar in familiezaken. Die helpt jullie dan om tot afspraken te komen m.b.t. jullie dochters. De gerechtelijke procedure hoeft hiervoor niet stopgezet te worden. Het kan wel dat de gerechtelijke procedure wordt opgeschort zolang de bemiddeling loopt. Als ??n van beide ouders afhaakt bij de bemiddeling dan kan de gerechtelijke procedure gewoon verder gezet worden. Als het echter tot een overeenkomst komt, dan kan je deze overeenkomst ter homologatie voorleggen aan de rechtbank en komt er een einde aan de gerechtelijke procedure.

Om na te gaan of bemiddeling voor jou een te overwegen optie is, kan je steeds vrijblijvend contact opnemen met een bemiddelaar in familiezaken om zodoende meer informatie te verkrijgen omtrent bemiddeling.

Adressen van bemiddelaars in familiezaken zijn te vinden via:
www.bemiddeling-justitie.be (www.juridat.be/bemiddeling)
www.bemiddelingvzw.be
www.caw.be

Reclame

Terug naar “Andere”