Mijn zus is zwaar drugsverslaafd en dit verhaaltje is zo'n 5 jaar geleden begonnen.
De laatste 2 jaar is de situatie voor mij en mijn moeder niet meer leefbaar ! Ze werkt niet, heeft geen diploma en zit de hele dag achter de computer en drugs te gebruiken.
Ze is extreem agressief, en wanneer ze helemaal in haar trip zit dan moet alles eraan geloven: ze slaat alles kapot, en slaagt zelfs mijn moeder.
Ze is al eens gecolloceerd geweest vorig jaar (40 dagen) en mocht daarna terug naar huis. De situatie was even weer beter, maar de laatste 4 maand is alles weer herbegonnen.
We hebben opnieuw de vrederechter ingeschakeld, enkele maanden geleden. Die is langs geweest en zei dat ze in therapie moest gaan iedere week (NIET verplicht ! ) en dat ze binnen 3 maand terug eens zouden langskomen om te zien hoe de situatie is geëvolueerd.
Nu is de situatie NIET meer leefbaar met zelfs vrees voor ons eigen leven, omdat mijn zus echt met een psychose zit door het drugsgebruik.
Naar de vrederechter gaan is misschien een optie, maar die zal waarschijnlijk zeggen: we hebben afgesproken dat we binnen 3 maand terugkomen.
Maar we kunnen dit geen 3 maand meer volhouden, dit is niet meer leefbaar en begint zelfs gevaarlijk te worden.
Ze hallucineert, zegt dingen die GEEN steek houden, waant zich heer een meester, vindt dat iedereen rondom haar verkeerd is en zij goed, ze zegt allerlei filosofische dingen waarvan een normale mens zou denken 'what the f*ck?'
Mijn mama en ik gaan kapot van verdriet, angst en al de spanningen !
Wat kunnen we nu nog doen om haar uit het huis te krijgen, zo snel mogelijk !!
Aub

Bedankt !