Kind (meerderjarig) uit het huis zetten

B&B
Topic Starter

Kind (meerderjarig) uit het huis zetten

#1 , 19 apr 2010 15:06

Hallo

Mijn zus is zwaar drugsverslaafd en dit verhaaltje is zo'n 5 jaar geleden begonnen.
De laatste 2 jaar is de situatie voor mij en mijn moeder niet meer leefbaar ! Ze werkt niet, heeft geen diploma en zit de hele dag achter de computer en drugs te gebruiken.
Ze is extreem agressief, en wanneer ze helemaal in haar trip zit dan moet alles eraan geloven: ze slaat alles kapot, en slaagt zelfs mijn moeder.
Ze is al eens gecolloceerd geweest vorig jaar (40 dagen) en mocht daarna terug naar huis. De situatie was even weer beter, maar de laatste 4 maand is alles weer herbegonnen.
We hebben opnieuw de vrederechter ingeschakeld, enkele maanden geleden. Die is langs geweest en zei dat ze in therapie moest gaan iedere week (NIET verplicht ! ) en dat ze binnen 3 maand terug eens zouden langskomen om te zien hoe de situatie is geëvolueerd.

Nu is de situatie NIET meer leefbaar met zelfs vrees voor ons eigen leven, omdat mijn zus echt met een psychose zit door het drugsgebruik.
Naar de vrederechter gaan is misschien een optie, maar die zal waarschijnlijk zeggen: we hebben afgesproken dat we binnen 3 maand terugkomen.

Maar we kunnen dit geen 3 maand meer volhouden, dit is niet meer leefbaar en begint zelfs gevaarlijk te worden.
Ze hallucineert, zegt dingen die GEEN steek houden, waant zich heer een meester, vindt dat iedereen rondom haar verkeerd is en zij goed, ze zegt allerlei filosofische dingen waarvan een normale mens zou denken 'what the f*ck?'

Mijn mama en ik gaan kapot van verdriet, angst en al de spanningen !

Wat kunnen we nu nog doen om haar uit het huis te krijgen, zo snel mogelijk !!

Aub :(

Bedankt !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 apr 2010 18:38

Bij mijn weten is collocatie = wet geestelijke gezondheid om geesteszieken te behoeden van en dient niet om drugverslaafden ook al hebben ze een psychose op tevangen ... zo is het mij toch steeds door mijn lesgevers voorgehouden.

Wet van 26 juni 1990 betreffende de bescherming van de persoon van de geesteszieke.
B. VOOR WIE GELDEN DEZE MAATREGELEN?
Deze maatregelen zijn enkel toepasselijk op geesteszieken als hun toestand het vereist:
* • hetzij omdat zij hun eigen gezondheid en veiligheid in gevaar brengen;
* • hetzij omdat zij een ernstige bedrei­ging vor­men voor andermans leven of integriteit.

maar u hebt daar nog enkele andere feiten aangehaald.
slagen en verwondingen - agressief gedrag == zijn hiervan PV's opgesteld door de politie want dan kan het parket eventueel om andere redenen optreden.
En na voorleiding kan vb de onderzoeksrechter maatregelen opleggen.

Normaal voor een psychose van drugsfeiten is niet een psychose door geestesziekte wordt er NIET gecolloceerd.

Ga in eerste instantie eens praten met slachtofferzorg van uw politiezone en met de IFG dienst van de politiezone.
Op deze wijze kan je op een correcte wijze elementen opbouwen om voldoende wettelijke argumenten te hebben om op te treden.
Als uw zus een advocaat onder de arm neemt kan het er anders heel moeilijk gaan uitzien voor u en uw moeder ( raar maar waar maar onwettige opsluitingen kunnen zware gevolgen hebben)
Het lijkt me ook vreemd dat de vrederechter nu een therapie heeft voorgesteld en daarvoor een collocatie ( om dezelfde redenen)
Dus ik vermoed dat verhaal ( ongewild) niet klopt daarom mijn raad.

Reclame

Terug naar “Andere”