Uitgescholden worden

Jan dvg
Topic Starter

Uitgescholden worden

#1 , 20 apr 2010 22:49

Hallo, mijn naam is Jan en ik ben woonachtig in Duffel. Sinds een tijdje word ik op straat uitgescholden door enkele mensen van mijn schoonfamilie. Als dit 1 keer gebeurd is dit nog te plaatsen als kinderachtig gedrag want wij leven al een tijdje in onmin met mijn schoonfamilie. Maar de laatste tijd is het echt uit de hand aan het lopen, telkens ik deze personen tegenkom is het prijs, roepen en tieren met verwijten die echt op het marginale af zijn. Nu ben ik niet iemand die zich in een hoekje laat drummen, maar dit is echt niet meer leefbaar en daarom mijn vraag op dit forum: wat kan ik doen om deze mensen te stoppen want praten met hen is totaal niet mogelijk. Maar aangezien mijn gezin er begint onder te leiden wil ik komaf maken met deze verbale aanvallen, de wijkagent die wij hebben is er ééntje waar je niet veel aan hebt en ik wil écht dat dit stopt! Kan ik klacht neerleggen tegen deze personen en wat zijn dan de gevolgen voor hen? Of is dit gewoon maar even een gesprekje en klaar is kees? Het zijn van dat soort mensen die met zoiets lachen en na een korte tijd van stilte gewoon weer beginnen met het verbaal uitschelden op straat. Bestaat hiervoor een rechtsysteem dat hen de mond kan snoeren? Hopelijk weet er iemand hoe ik die kerels eens aan het verstand kan brengen dat ze verkeered bezig zijn! MVG jAN

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 20 apr 2010 23:27

- laster en eerroof

- verstoring openbare orde

lijken me de twee eerste klachten die je kan deponeren.

JohnD

#3 , 24 apr 2010 12:37

De kans dat dit gewoon geseponeerd word is uitermate groot. Want er is natuurlijk de bewijslast. Heb je "onafhankelijke" getuigen ? Je zegt dat het personen van je schoonfamilie zijn ? Wat doet je vrouw daaraan, want het is toch haar familie ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 apr 2010 13:12

Bandopnemertje meenemen en aanzetten als je ze tegenkomt.
Eens met de teamleider bij de politie gaan praten (is een officier gerechtelijke politie ( hoofdinspecteur of de teammanager is een commissaris.
Hem de zaak uitleggen - als iedereen in zelfde gemeente woont kan er nog gepraat worden.
Aangifte zoals gezegd kan ook als volgende stap want het is strafbaar - sepo kan maar dan staat alles al op papier en meestal komt er toch een plicht voor sepo ... is er nog een probleem.
In die procedure registreet u zich ook als slachtoffer.
U kan ook voorafgaandelijke eens met de dienst slachtofferzorg bij de politie gaan praten.
De teamleider maaht dan vb ook een afspraak met zijn zonemagistraat en die zal wel zeggen welk spoor dan best gevolgt wordt - is een redelijk goed werkend traject - voordeel parket speelt als het misloopt ZEER kort op de bal.

Vandebos

#5 , 24 apr 2010 13:48

Bandopnemertje meenemen en aanzetten als je ze tegenkomt.
Eens met de teamleider bij de politie gaan praten (is een officier gerechtelijke politie ( hoofdinspecteur of de teammanager is een commissaris.
Hem de zaak uitleggen - als iedereen in zelfde gemeente woont kan er nog gepraat worden.
Aangifte zoals gezegd kan ook als volgende stap want het is strafbaar - sepo kan maar dan staat alles al op papier en meestal komt er toch een plicht voor sepo ... is er nog een probleem.
In die procedure registreet u zich ook als slachtoffer.
U kan ook voorafgaandelijke eens met de dienst slachtofferzorg bij de politie gaan praten.
De teamleider maaht dan vb ook een afspraak met zijn zonemagistraat en die zal wel zeggen welk spoor dan best gevolgt wordt - is een redelijk goed werkend traject - voordeel parket speelt als het misloopt ZEER kort op de bal.
Heb dit enige weken geleden nog meegemaakt met een personeelslid dat toegangsrechten tot DB's misbruikte om iemand te volgen... Kort op de bal spelen is een misvatting... voelde eerder aan als met een brigade tanks de bal pletten, hem voor de zekerheid nog eens door wat f -16's laten bestoken om hem vervolgens, nadat de eerste para's er weekje op geoefend hebben met bajonetten, te begraven onder een een paar m³ betonblokken. Je zou er bijna medelijden mee krijgen, bijna...

Terug naar “Andere”