geld terugvragen na uit elkaar gaan

nietje
Topic Starter

geld terugvragen na uit elkaar gaan

#1 , 05 jun 2010 00:06

Mijn ex-vriend en ik zijn een jaar uit elkaar. Van onze voorlaatste woning die we samen betrokken (december 2008) hebben we het huurcontract vroegtijdig opgezegd waardoor de huurwaarborg werd ingehouden. Dit gebeurde van zijn rekening, we waren immers toen overeengekomen dat hij dit deel zou voorschieten omdat ik minder kapitaalkrachtig was.
Deze week krijg ik een brief van hem dat hij verwacht dat ik mijn deel van de huurwaarborg terugbetaal. Hij zou een advocaat aanspreken moest ik dit niet doen. Kan hij dit rechtsgeldig maken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 jun 2010 00:08

Mijn ex-vriend en ik zijn een jaar uit elkaar. Van onze voorlaatste woning die we samen betrokken (december 2008) hebben we het huurcontract vroegtijdig opgezegd waardoor de huurwaarborg werd ingehouden. Dit gebeurde van zijn rekening, we waren immers toen overeengekomen dat hij dit deel zou voorschieten omdat ik minder kapitaalkrachtig was.
Deze week krijg ik een brief van hem dat hij verwacht dat ik mijn deel van de huurwaarborg terugbetaal. Hij zou een advocaat aanspreken moest ik dit niet doen. Kan hij dit rechtsgeldig maken?
Op wiens naam stond het huurkontrakt? Indien op beide namen dan kan hij eisen dat u uw deel betaalt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Andere”