niet akkoord rekening advocaat, dossier wordt achtergehouden

Loria
Topic Starter

niet akkoord rekening advocaat, dossier wordt achtergehouden

#1 , 17 jun 2010 14:00

een tweetal jaar terug deed ik beroep op een advocate die me moest verdedigen in een vredegerechtzaak. Ik kreeg uiteindelijk de peperdure afrekening en er werden me dingen aangerekend die nooit hadden plaatsgevonden, maar ook moeilijk zijn te bewijzen ( bezoeken, uren aan een dossier gezeten terwijl de dossierkennis 0,0 was op de zitting,....)

Ik heb telefonisch en schriftelijk laten weten dat ik er niet akkoord mee ging en zij zei me dat betalen de enige optie was.

Ook heeft zij een heel belangrijk dossier nog in haar bezit dat ze weigert terug te geven zolang de betaling niet is doorgevoerd. Ik heb dat dossier nodig en had idd mss beter een kopie laten nemen.

Wat kan ik doen? Ik wil ergens de rekening betwisten, maar besef ook dat het woord tegen woord is. Kan zij me iets doen als ik blijf weigeren om te betalen?

Wat kan ik doen om het dossier opnieuw op te eisen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 17 jun 2010 14:15

Er bestaat een bemiddelingscommissie die u kan aanspreken indien u vindt dat de gevraagde erelonen niet overeenkomen met de geleverde prestaties (naam ontsnapt me momenteel maar andere poster zullen die met plezier vermelden)

Voor het achtergehouden dossier, is daar een andere advocaat voor in de arm genomen?

Loria
Topic Starter

#3 , 17 jun 2010 14:42

Er is geen andere advocaat voor aangenomen, ik wil het gewoon terughebben voor mezelf. Mogen ze mij dat weigeren?

Reclame

Vandebos

#4 , 17 jun 2010 14:46

Normaliter niet, zeker niet als het een ander dossier betreft. U kan eventueel de stafhouder hierover aanschrijven.

Creatief

#5 , 18 jun 2010 21:23

De advocaatskosten worden zeer nauwkeurig berekend met een softwareprogramma, bestemd voor een advocatenkantoor. Een telefoontje wordt zelfs automatisch geregistreerd in minuten, zelfs seconden. Je betaalt mee voor de administratieve kosten, de advocatenliteratuur, het verdiepen in de zaak, een verplaatsing (naar het vredegerecht e.a.), de km-vergoeding, mailtejs, brieven (10 € per blad), de werkuren van de secretaresse, de aankoop van hun softwareprogramma's en natuurlijk de werkuren à rato van 150 € per uur en nog 100 andere mogelijke dingen. Of dacht je dat een advocaat gratis was?

Loria
Topic Starter

#6 , 20 jun 2010 00:29

de grootste kost komt van het bestuderen van een echtscheidingsdossier dat 20 werkuren in beslag nam. Op de zitting zei de advocate: ik wist niet dat meneer en mevrouw gescheiden waren, hetgeen toch wel heel veel zegt over hoelang ze in dat dossier heeft gezeten...Natuurlijk zal dit wel subjectief zijn en zullen zij beweren dat ze het wel van kop tot teen hebben gelezen.

Terug naar “Andere”