Recht op familiebanden ?

Bijtje
Topic Starter

Recht op familiebanden ?

#1 , 22 jun 2010 08:02

------
Laatst gewijzigd door Bijtje op 25 jun 2010 06:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 22 jun 2010 22:04

Mijn vader en ik hebben nooit een slechte band gehad, we waren twee handen op 1 buik. Maar vorig jaar is er een hevige ruzie onstaan en sindsdien wil hij mij nooit meer zien. Ik heb een zoon van bijna 5 jaar die elke week smeekt om naar zijn grootvader te mogen. Natuurlijk mag dat van mij en daarom heb ik mijn vader enkele malen gemaild, gesmst enzoverder maar hij reageert niet. Ik heb nog twee zussen die bij mijn vader wonen en zij mogen ook geen contact met mij hebben. De oudste van de twee is 11 jaar en springt regelmatig bij mij binnen, achter de rug van onze papa, met alle stress vandien want de kans is groot dat ze ooit betrapt zal worden (mijn vader woont 1 straat verder).

Mijn vragen zijn, heeft mijn zoon recht om mijn vader te zien en kunnen we op de één of andere manier mijn vader overhalen om contact met zijn kleinkind te blijven onderhouden ? Ik weet zeker dat mijn vader dit wel wil, maar hij wil mij hiermee kwetsen maar het gaat ten koste van mijn kind.

En hebben mijn zussen en ik geen recht op contact ? Wat kan ik hiertegen doen ? De band tussen mijn vader en mij zal nooit meer hersteld worden vrees ik.

Wat zegt de wet hierover ?
De meest voor de hand liggende oplossing is praten, praten, praten en dan vooral mét elkaar en niet tégen elkaar.

Ik heb een groot vermoeden dat 'de wet' je hierin NIET kan helpen!

Reclame

Terug naar “Andere”