Mijn advocaat zegt dat alles in onderling overleg moet gebeuren, maar als hij nooit zich van iets heeft aangetrokken. Hoe kan je dan overleggen? Tot enkele dagen voor de blokjes geplaatst werden wou hij hier niks van betalen. Hij dacht dat deze hoge medische kosten voor mij waren. In ons contract staat dat hij om de 14 dagen in het weekend onze dochter mag komen halen. In de vakantie elks een maand. Maar dat is eigenlijk nooit gebeurd. Als ik me nu niet "koest" houdt, chanteert hij mij om mijn dochter elk weekend naar hem te laten komen. Maar ik ben geen internaat! Zij vindt het natuurlijk leuk bij hem, op die "treffens": gaan slapen wanneer ze wil, fastfood, redbull enz. Verder staat er nog in dat hij mee moet betalen voor hoge medische kosten, hogere studies. Verder niets...maar dit is 13 jaar geleden opgesteld. Ondertussen is er veel veranderd. Ik heb schrik als ik naar de vrederechter stap om dit te laten aanpassen dat hij onze dochter plots wel komt halen om de 14 dagen, wat voor mij een hele aanpassing gaat zijn. Maar ik wil me niet voortdurend laten chanteren en commanderen!
Het is en blijft '
recht op persoonlijk contact' en dus geen plicht ! Hij kan jullie dochter dus komen halen zoals in het contract staat.
Leer daarmee omgaan en dan kan je ook overgaan tot het innen van de bedragen die hij - volgens jullie contract - moet meebetalen.
Als je met 'de schrik' blijft zitten om de redene die je opgeeft, heeft hij jou in zijn macht waardoor je hem vrij spel geeft om de medische kosten niet te betalen.
De bal ligt in jouw kamp.