uit elkaar voor aankoop huis

angie 1
Topic Starter

uit elkaar voor aankoop huis

#1 , 13 aug 2010 15:15

Ik weet niet of iemand me kan helpen.
Mijn vriend en ik hebben een compromis getekend en een voorschot gegeven van 10 procent.
Volgende week zouden we gaan tekenen bij notaris maar hij heeft het nu uitgemaakt.
Voorschot zijn we waarschijnlijk kwijt. Wat is nu het slimst om te doen voor mij.
Onze notaris is in congé. Zowieso zal ik nog naar 1 gaan.
Maar het grootste deel van mijn centen zat erin.
Kunnen de verkopers nog schadevergoeding eisen en wat met de bank enz...
Het is nog niet erg genoeg dat ik er emotioneel doorzit maar financieel ziet het er niet beter uit.
Mensen raden ons aan om toch te kopen en dan direct door te verkopen?
Kan er iemand aub helpen? :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 14 aug 2010 11:37

Bent u in staat of interesseert het u om het huis alleen te kopen? Dan is er voor u geen probleem en kan u uw vriend eventueel aanspreken wegens contractbreuk.

Van wiens geld is het voorschot betaald? Ik veronderstel dat u beiden heeft ondertekend voor 50% elk in onverdeeldheid?
Is dat voorschot aan de verkoper betaald of op een geblokkeerde rekening bij de notaris gezet?

Eventueel kan u vragen de koop te ontbinden. Als de verkoper voor rede vatbaar is, zal u wellicht uw voorschot terugkrijgen, zoniet kan inderdaad 10% worden teruggehouden (wat in de regel het geval is). Aan de andere kant, als u ten kantore verschijnt toont u uw goede wil. De verkopers staan voor een probleem, want als uw ex niet zou opdagen dan moeten zij gaan procederen...hoe gaan ze dat doen tegen een partij die wel wil en een andere partij die niet wil kopen. Dat is ook voor hun een lijdensweg. Probeer met tussenkomst van de notaris tot een minnelijke regeling te komen.
Plus est en vous

Reclame

Terug naar “Andere”