Beste Juridisch Forum,
Aangezien ik niet exact weet in welke rubriek mijn vraag moet komen stel ik ze hier even.
Het probleem is als volgend:
Ik had openstaande facturen bij Belgacom omstreeks het tweede kwartaal van 2009, geen discussie mogelijk daarover langs mijn kant.
Hierna is een gerechtsdeurwaarder aangesteld om het totale bedrag te vorderen in naam van Belgacom, dit gebeurde omstreeks mei van datzelfde jaar.
Aangezien ik zelf schuld trof had ik hier ook geen probleem mee en kwam samen met de gerechtsdeurwaarder tot een afbetalingsplan.
Ik heb op 3 maanden mijn achterstallige rekeningen betaald aan de gerechtsdeurwaarder, waarna ik telefonisch mijn contract heb stopgezegd bij Belgacom.
Dit was op 30 juli 2009.
Ongeveer een week later werden de diensten van Belgacom stopgezet, ik kreeg nog een laatste factuur in agustus 2009, die door omstandigheden betaald werd bij dezelfde gerechtsdeurwaarder.
Sinds die betaling had ik geen achterstallige rekeningen meer tegenover Belgacom en aangezien de diensten werden stopgezet was voor mij deze zaak afgehandeld.
Nu krijg ik vandaag, 21 januari 2010, een brief van een nog andere gerechtsdeurwaarder, die blijkbaar ook in naam van de vorige gerechtsdeurwaarder handelt & de advocaat van Belgacom, wegens nog openstaande rekeningen bij Belgacom?!
Dit is nog niet alles, ik word zelfs gedagvaard voor de vrederechter wegens het feit dat ik geen reactie heb gegeven op hun vorige brieven....
De openstaande rekeningen zijn van april 2009, juni, juli & augustus 2009, die ik heb betaald aan de vorige gerechtsdeurwaarder.
En dan nog eens van september & oktober 2009, terwijl de diensten van Belgacom dus niet meer beschikbaar waren voor mij.
Daarbovenop komen nog eens verschillende interesten en kosten waar ik kop noch staart aan krijg.
Ondertussen ben ik verhuisd uit het ouderlijk huis, aangezien op mijn vorige adres geen brieven zijn toegekomen van de laatste gerechtsdeurwaarder kan ik dus niet begrijpen waar deze het over heeft.
Nu is dus mijn vraag, wat moet ik doen in dit geval?
Moet ik een schikking treffen met de gerechtsdeurwaarder?
Voor iets waar ik geen schuld tref dan nog nota bene.
Of moet ik gewoon wachten tot ik voor de vrederechter sta en dan mijn zaak uitleggen + bewijzen van betalingen aan hem voorleggen?
Dank bij voorbaat,
Tom.