Belgacom - Gerechtsdeurwaarder

Vatis
Topic Starter

Belgacom - Gerechtsdeurwaarder

#1 , 21 jan 2010 14:31

Beste Juridisch Forum,

Aangezien ik niet exact weet in welke rubriek mijn vraag moet komen stel ik ze hier even.

Het probleem is als volgend:

Ik had openstaande facturen bij Belgacom omstreeks het tweede kwartaal van 2009, geen discussie mogelijk daarover langs mijn kant.
Hierna is een gerechtsdeurwaarder aangesteld om het totale bedrag te vorderen in naam van Belgacom, dit gebeurde omstreeks mei van datzelfde jaar.
Aangezien ik zelf schuld trof had ik hier ook geen probleem mee en kwam samen met de gerechtsdeurwaarder tot een afbetalingsplan.
Ik heb op 3 maanden mijn achterstallige rekeningen betaald aan de gerechtsdeurwaarder, waarna ik telefonisch mijn contract heb stopgezegd bij Belgacom.
Dit was op 30 juli 2009.
Ongeveer een week later werden de diensten van Belgacom stopgezet, ik kreeg nog een laatste factuur in agustus 2009, die door omstandigheden betaald werd bij dezelfde gerechtsdeurwaarder.

Sinds die betaling had ik geen achterstallige rekeningen meer tegenover Belgacom en aangezien de diensten werden stopgezet was voor mij deze zaak afgehandeld.

Nu krijg ik vandaag, 21 januari 2010, een brief van een nog andere gerechtsdeurwaarder, die blijkbaar ook in naam van de vorige gerechtsdeurwaarder handelt & de advocaat van Belgacom, wegens nog openstaande rekeningen bij Belgacom?!
Dit is nog niet alles, ik word zelfs gedagvaard voor de vrederechter wegens het feit dat ik geen reactie heb gegeven op hun vorige brieven....
De openstaande rekeningen zijn van april 2009, juni, juli & augustus 2009, die ik heb betaald aan de vorige gerechtsdeurwaarder.
En dan nog eens van september & oktober 2009, terwijl de diensten van Belgacom dus niet meer beschikbaar waren voor mij.
Daarbovenop komen nog eens verschillende interesten en kosten waar ik kop noch staart aan krijg.

Ondertussen ben ik verhuisd uit het ouderlijk huis, aangezien op mijn vorige adres geen brieven zijn toegekomen van de laatste gerechtsdeurwaarder kan ik dus niet begrijpen waar deze het over heeft.

Nu is dus mijn vraag, wat moet ik doen in dit geval?
Moet ik een schikking treffen met de gerechtsdeurwaarder?
Voor iets waar ik geen schuld tref dan nog nota bene.
Of moet ik gewoon wachten tot ik voor de vrederechter sta en dan mijn zaak uitleggen + bewijzen van betalingen aan hem voorleggen?

Dank bij voorbaat,
Tom.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
brossel

#2 , 20 aug 2010 06:13

ik krijg regelmatig van de gerechtsdeurwaarder van BELGACOM aanmaningen om te betalen of een afbetalingsplan voorstel te doen.ik ben in budgetbegeleiding bij de sociale assistente van het OCMW dat telkens onmiddelijk de afbetaling voorsteld die altijd wordt goedgekeurd door de gerechtsdeurwaarder.de betalingen gebeuren stipt onder toezicht van de sociale assistente van OCMW.en toch blijven aanmaningen komen dat ik niet op zijn schrijven reageer.+kort daarop een factuur van BELGACOM met bijkomende kosten en intresten opdat we niet zouden betalen.die bedragen doen de factuur veel hoger oplopen als wat we verschuldigd zijn.IK BEN THANS NIET IN HUN TRUCKEN GELOPEN WAARVOOR ZE ZOUDEN VOOR BEBOET ZIJN.IK LAS ALTIJD DE KLEINE BIJNA ONZICHTBARE LETTERTJES EN HEB VOOR HUN INTERNETBOOST EN GEVAREN VAN EEN KNOPJE TEVEEL IN TE DRUKKEN OP TV MET ALS GEVOLG NOG DUURDERE ABONNEMENTEN TE HEBBEN.DE SOCIALE ASSISTENTE HEB IK OP DE HOOGTE GEBRACHT WAAROP ZE TIJDIG NAAR BELGACOM BELDE WAAR BEVESTIGT WERDT DAT IK ONMIDDELIJK ALLES KOSTELOOS KON OPZEGGEN.ZE HEEFT EEN BRIEF OPGESTELD DIE IK MOEST ONDERTEKENEN EN AANGETEKEND VERZENDEN WAT OOK IS GEBEURD.WAT KREEG IK ALS CADEAU DENK JE???? JUIST:EEN HELE HOGE REKENING.EENMAAL WAT SCHULD AAN DIE MANNEN EN JE BETAALD HEEL JE LEVEN!!!!!!!

float
Juridisch actief: Ja

#3 , 20 aug 2010 08:50

Dank voor het delen van uw frustratie.
Consumenten moeten ook eens leren lezen en niet automatisch denken dat ze alleen maar rechten hebben en geen plichten.

Reclame

Terug naar “Andere”