hallo,
ik ben reeds 3 jaar gescheiden. Er werd een notaris aangesteld voor de verdeling van de goederen. Bij deze notaris zijn we nu 2 jaar bezig met onderhandelingen, maar de zaak zit vast. Ik was gehuwd in gemeenschappelijk stelsel. Mijn ex en ik werkten beiden als bediende. Tijdens ons huwelijk (14j) was hij regelmatig werkloos (5jr). Het klassieke patroon: ik werkte (2 jobs) en deed het huishouden en de kinderen. Hij regelde alle financiêle zaken. Ik had een blind vertrouwen. Tot op zekere dag de bank me belde met de mededeling dat deze bank mijn paspoort nodig had. Mijn ex had rekeningen achter mijn rug geopend... waarvan ik niets wist. Bij de notaris heb ik 1 jaar moeten vragen achter deze rekeningen, en nu zijn ze eindelijk opgevraagd door de notaris, want hij (ex) weigerde deze te geven. Er staat een aanzienlijk bedrag op deze rekeningen: hoe wordt dit geld verdeeld? 3 rekeningen werden geopend na het huwelijk, waarvan ik niet op de hoogte was. Hij zegt dat dit privé geld is van zijn familie? En nu?
Wettelijk stelsel: Hoe zit het met levensverzekering na echtscheiding? Hoe zit het met groepsverzekering na echtscheiding?
vrgr,
jacky