Een ex-vriendin van mijn zoon kwam vorig jaar ook geregeld bij mij langs. Om een lang verhaal kort te maken: ik wou toen mijn huis verkopen, had schulden bij een deurwaarder.
Ze vroeg me vaak uit en aanvankelijk had ik weinig door. Ik zei bijvoorbeeld bij welke notaris ik ging en zij belde die notaris en deed zich voor als een soort helper van de familie. Ze gaf details over mijn privéleven door, over de staat van de woning, de manier waarop ik leefde,....terwijl de notaris daar geen zaken mee heeft, vind ik.
Op een dag stond hier een makelaar voor de deur die zij had geregeld terwijl ik van niets wist.
Ze belde deurwaarders op en stelde zelf afbetalingsplannen voor zodat ik een week later een brief kreeg met de voorstel van dat plan.
Ze ging ongevraagd bij mijn ex-man langs om dingen over mij rond te bazuinen, belde hem te pas en te onpas op.
Ik was eens per ongeluk de garagepoort vergeten dicht te doen, kwam een uur later thuis en madame had zich vanalles ingeschonken en zat gezellig in de zetel.
Mijn zoon wil al een tijd niets meer met haar te maken hebben, maar intussen spreekt ze vrienden van hem aan die in een winkel werken om aan informatie te komen.
Ze begrijpt ook niet dat ze veel te ver gaat, ik heb haar moeder eens ontmoet ( een vrouw van in de 60 ) en die stimuleert het gedrag van haar volwassen dochter alleen maar.
Wat kan ik hier aan doen?