Bezit van geschonken en geleende goederen terug eisen van ex

Lucke
Topic Starter

Bezit van geschonken en geleende goederen terug eisen van ex

#1 , 10 aug 2010 13:45

Hallo,

Mijn ex heeft de afgelopen jaren verscheiden cadeau's ontvangen maar ook goederen in bruikleen waaronder zelfs gesponsord materiaal (mijn sponsor).
Kan ik deze dingen terug eisen?
Van de meeste heb ik nog steeds de factuur maar ik kan bijna alles aantonen via mijn overschrijvings historiek.

In eerste instantie heb ik enkel de uitgeleende goederen, alsook het gesponsorde materiaal terug gevraagd.
Cadeau zijn gegeven en die mag ze in principe van mij houden.

Nu wil zij echter de uitgeleende goederen en het gesponsorde materiaal niet terug geven.
Ik heb aan de plaatselijke wijkagent gevraagd om bij haar langs te gaan maar die heeft natuurlijk geen zeggenschap tenzij er een uitspraak is door de vrederechter. Zij heeft het dan ook niet aan hem overhandigd.

Kan ik deze goederen terug eisen alsook de cadeau's die ik haar gegeven heb?

Wij hebben een dochtertje van 11 mnd dat ik slechts héél beperkt mag zien. (zie mijn andere vraag in dit forum)
Hebben nooit samengewoond (enkel in't weekend), vermits zij nog studente is en bij haar ouders woont.

Groeten,

Luc

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lucke
Topic Starter

#2 , 09 sep 2010 16:00

Ben er ondertussen al achter gekomen dat geschonken goederen niet terug geeist kunnen worden.
Echter, het sportmateriaal was in bruikleen en dit wil ze nog steeds niet terug geven.
Dit terwijl ik zelfs een getekend sponsorcontract heb.

Zij heeft aan haar advocaat vertelt dat het om een schenking ging, wat in het geheel niet klopt.
Als je mijn sponsor-contract leest staat er ook uitdrukkelijk in dat dit niet kan.

Kan zij dit zomaar??
Moet ik nu een rechtzaak beginnen om mijn gesponsord materiaal terug te eisen?

Groeten,

Luc

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 09 sep 2010 19:09

Ben er ondertussen al achter gekomen dat geschonken goederen niet terug geeist kunnen worden.
Echter, het sportmateriaal was in bruikleen en dit wil ze nog steeds niet terug geven.
Dit terwijl ik zelfs een getekend sponsorcontract heb.

Zij heeft aan haar advocaat vertelt dat het om een schenking ging, wat in het geheel niet klopt.
Als je mijn sponsor-contract leest staat er ook uitdrukkelijk in dat dit niet kan.

Kan zij dit zomaar??
Moet ik nu een rechtzaak beginnen om mijn gesponsord materiaal terug te eisen?

Groeten,

Luc
Aangezien u eiser bent zal u moeten aantonen dat het wat dat sportmateriaal betreft NIET om een schenking ging.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Andere”