Jezelf verantwoorden door te zeggen dat je vertrouwde op het pilgebruik van een 'vriendin' vind ik dan weer wel vrij lachwekkend en lokt ook bij mij een reactie uit die je niet hoopt te krijgen. Sorry hoor, maar jouw 'vriendin' (ik blijf het tussen aanhalingstekens plaatsen) zou niet de eerste zijn die ondanks consequent pilgebruik toch zwanger raakt.
Wil je echt echt echt geen kinderen, gebruik je dus een condoom. Tenzij je bv. in een zulke langdurige relatie zit waarvan je 100 procent zeker bent dat de wederhelft er net hetzelfde over denkt.
Hoe onplezierig of onnatuurlijk een condoom je ook kan lijken, seks is dan van nature uit ook bedoeld om kinderen te maken.
Het komt altijd gewoonweg hierop neer: seks heb je met zijn tweeën. Is er onenigheid over de eventuele gevolgen van die seks, dan heb je een probleem. Is dat de schuld van 1 v.d. 2? Nee, seks heb je met 2. (ik toch

Dat kind zal er nu dus komen. Lees je eigen laatste berichtje nog eens. Je probeert de moraalridders aan te spreken op hun gevoelens naar hun kinderen (cq zoon in jouw bericht) toe. Hoe zal jouw zoon/dochter zich voelen naar zijn/haar vader toe, denk je? Zou die begrip hebben voor het feit dat jij het zo aanvoelt dat je 'erin geluisd' bent?