vriendin ongewenst zwanger

dieke

#16 , 26 jan 2009 18:21

semsagro: je hebt gelijk dat je een vraag gesteld hebt en simpelweg antwoord moet krijgen op die vraag, zonder meer.

Jezelf verantwoorden door te zeggen dat je vertrouwde op het pilgebruik van een 'vriendin' vind ik dan weer wel vrij lachwekkend en lokt ook bij mij een reactie uit die je niet hoopt te krijgen. Sorry hoor, maar jouw 'vriendin' (ik blijf het tussen aanhalingstekens plaatsen) zou niet de eerste zijn die ondanks consequent pilgebruik toch zwanger raakt.

Wil je echt echt echt geen kinderen, gebruik je dus een condoom. Tenzij je bv. in een zulke langdurige relatie zit waarvan je 100 procent zeker bent dat de wederhelft er net hetzelfde over denkt.

Hoe onplezierig of onnatuurlijk een condoom je ook kan lijken, seks is dan van nature uit ook bedoeld om kinderen te maken.

Het komt altijd gewoonweg hierop neer: seks heb je met zijn tweeën. Is er onenigheid over de eventuele gevolgen van die seks, dan heb je een probleem. Is dat de schuld van 1 v.d. 2? Nee, seks heb je met 2. (ik toch :))

Dat kind zal er nu dus komen. Lees je eigen laatste berichtje nog eens. Je probeert de moraalridders aan te spreken op hun gevoelens naar hun kinderen (cq zoon in jouw bericht) toe. Hoe zal jouw zoon/dochter zich voelen naar zijn/haar vader toe, denk je? Zou die begrip hebben voor het feit dat jij het zo aanvoelt dat je 'erin geluisd' bent?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#17 , 27 jan 2009 15:11

Wij westerlingen stellen ons al te vaak slimmer, superieur en moraliserend op tegenover mensen van andere culturen.
En die mensen denken dan dat wij al hun problemen kunnen oplossen, zij kennen onze kultuur niet en idd. kennen wij de hunne niet. Zo'n vrouwen zijn in elk geval ongelukkiger hier dan ginder.
Daarom vind ik het totaal misplaatst om het nu voor te stellen alsof Semsagro per definitie 'slachtoffer' van zijn vriendin zou zijn. Wij beschikken over de financiele middelen om te gaan en staan waar we willen, zij niet. Wij hebben voldoende kennis en wetenschap meegekregen en weten heel goed hoe ons vleselijke pleziertjes 'zonder gevolgen' te verwerven. Dan moeten we daar ook naar handelen.
Ik heb enkel een vrij sterk vermoeden gehad dat Semsagro ein geluisd was, mijn reakties waren dan ook een gevolg van dat vermoeden. In elk geval word mijn vermoeden in die zin wel sterker bevestigd door Semsagro's laatste antwoord. Ik ga die familie van mij dus eens kontakteren om te vragen wat er kan gedaan worden in zijn situatie.

Beachcomber

#18 , 27 jan 2009 16:00

Bon, deze topic is weeral aan het verwateren in het proces van een zaak waar niemand het fijne van afweet. Kunnen we de 'vermoedens', 'opinies' en halve scheldpartijen laten voor wat ze zijn?

De juridische werkelijkheid stelt dat in een internationale context men voor afstammingsvragen moet teruggrijpen naar het internationaal privaatrecht.

Als ik me niet vergis wordt daarin gewag gemaakt van de nationaliteit of de laatste gewoonlijke verblijfplaats van het kind. Ik ga ervan uit dat dat de filipijnen zijn. Voor alles wat dus te maken heeft met afstamming zal de filipijnse rechter bevoegd zijn, en zal deze naar alle waarschijnlijkheid het filipijnse recht toepassen, vooral als de vader nog geen erkenning heeft vastgesteld.

Is die erkenning er wel, en heeft het kind de dubbele nationaliteit, dan kan het zijn dat het kind (of de vertegenwoordiger ervan, zijnde de moeder) een vordering kan instellen bij de Belgische rechtbank, als blijkt dat de het Belgische recht meer waarborgen of bescherming biedt voor het welzijn van het kind.
Laatst gewijzigd door Beachcomber op 27 jan 2009 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

artemis

#19 , 27 jan 2009 16:55

Semsagro,

Ik vind dat je al een paar reacties hebt gekregen waar je mogelijk iets mee kan:
wat zou je doen indien je in Belgie voor dezelfde situatie stond (na 1 maand kennis)?
en
wip eens binnen op de Belgische ambassade in Azie - ?? of is dat ook in de Fillipijnen -- vraag daar eens na wat de wetgeving is inzake het niet gehuwd vader zijn en uw rechten daar en vooral uw plichten -
Ik heb voor je opgezocht:
De Belgische Ambassade in Manilla
http://www.diplomatie.be/manilanl/
er is ook een consul.

Ook zou ik op zoek gaan naar een vereniging van Belgische expats daar. Dat moet zeker bestaan, misschien vind je wel iets vanaf de volgende link:
http://www.philippinesinsider.com/trave ... ppines/nl/

Ik zou me informeren hoe eea wettelijk voorzien of niet voorzien is, niet alleen in België maar vooral ook in de Filippijnen. Het eventueel erkennen van je kind wil misschien niet noodzakelijk ook een 'gouden ticket' voor je vriendin inhouden.
Ik ben overtuigd dat Belgisch/Vlaamse expats je daar veel meer over kunnen vertellen. Misschien zijn er zelfs die in dezelfde situatie zitten als jij.

Verder kan ik me helemaal aansluiten bij:
Dat kind zal er nu dus komen. Lees je eigen laatste berichtje nog eens. Je probeert de moraalridders aan te spreken op hun gevoelens naar hun kinderen (cq zoon in jouw bericht) toe. Hoe zal jouw zoon/dochter zich voelen naar zijn/haar vader toe, denk je? Zou die begrip hebben voor het feit dat jij het zo aanvoelt dat je 'erin geluisd' bent?
En tot slot....
Stel ik was de zoon van een van bovengenoemde personen wetende dat hij erin geluisd is, wat zou bovengenoemde persoon dan zeggen? Nog steeds dat zijn zoon zijn verantwoordelijkheid moet nemen?
Hoe ik als moeder zou reageren en wat ik je zou aanraden als je mijn zoon was zal ik je vertellen in een privébericht.

artemis

#20 , 27 jan 2009 17:06

Oeps, ik was nog aan het schrijven (en opzoeken) terwijl Beachbomber postte...

delady

#21 , 28 jan 2009 00:11

eis van haar dat ze met je naar een gynecoloog gaat die jij kiest, die kan de duur van de zwangerschap bepalen en zo kan je weten of het jouw kind is, ik vrees er idd ook voor dat ze je misleid heeft om een gouden ticket te bemachtigen

JohnD

#22 , 28 jan 2009 04:48

Klinkt al iets realistischer. En zonder heel dat DNA gedoe. Hij moet natuurlijk zelf de gynaecoloog kunnen kiezen. Laat het ons weten Semsagro, ik zou nl. willen weten of mijn vermoeden min of meer klopt.

dieke

#23 , 28 jan 2009 07:09

eis van haar dat ze met je naar een gynecoloog gaat die jij kiest,
Ja natuurlijk, 'eis' van een vrouw dat ze een gynaecologisch onderzoek ondergaat bij een dokter die ze niet zelf heeft mogen kiezen :roll:

dual

#24 , 14 feb 2009 17:48

hallo semagro,

wil je er vanaf zijn?
of wil je de waarheid weten?
als je de waarheid wil weten moet je er na +/- 8 maanden een maandje terug gaan en dan kan je nog altijd je verantwoordelijkheid opnemen.
het leven is daar toch niet zo duur,als je enkele euro's per maand stuurt zal ze na wat tegensputteren wel akkoord gaan.
als je met haar dan toch verder wil moet er toch een dna-test komen en een jaartje geduld hebben.

succes
dual

roderidder
Contacteer: Website

#25 , 14 feb 2009 18:50

:shock:

Blijkbaar liggen thema's als abortus gevoelig.
Het brengt nogal veel emoties te weeg en gelet de verdeeldheid over dit onderwerp stel ik voor dat iemand een draad over abortus begint in het "praatcafé".

Het gevaar bestaat dat bijna iedere keer een vraag wordt gesteld over dit thema een JF-modurator op scherp moet staan om toe te zien of de vraag wel beantwoord wordt.

Het voordeel van een abortusdraad in het praatcafé is dat ieder zijn mening daar kan ventileren over dit thema, uiteraard binnen de grenzen van de forumregels

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 14 feb 2009 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#26 , 14 feb 2009 18:55

Op 22 januari heb ik al een antwoord gegeven -
Gezien de dame een andere nationaliteit heeft en de feiten in een ander land gebeurd zijn zijn ook de wetten van dat land van toepassing.

Daarop zijn wel wat (strafwetten) uitzondering maar voorlopig gaat het denk ik alleen over meerderjarige man en vrouw die een kind gaan krijgen en wat de rechtspositie is van deze drie personen.

Dus ga eens langs de Belgische ambassade - die hebben weet van de plaatselijke wetten en kunnen die direct toetsen aan de rechtspositie van de Belgische onderdaan in zo'n situatie.

Terug naar “Andere”