Zoon 23 j. wil niet op zichzelf wonen

fenerus

Re: Zoon 23 j. wil niet op zichzelf wonen

#16 , 15 mei 2011 19:18

@float Het PV van verzoening is wel een dading met uitvoerbare titel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#17 , 16 mei 2011 09:05

Niet elk PV van verzoening is een dading. Maar ik moet wel toegeven dat dat in dit geval wel het geval zou kunnen zijn.
Als er geen wederzijdse toegevingen zijn, kan het nooit een dading zijn.

"Een dading is een wederkerige overeenkomst tussen partijen die wederzijds toegevingen doen om een geschil te beëindigen of te voorkomen. De betaling van een geldsom aan een medecontractant en de hiervan afhankelijke instemming met het uitgekeerde bedrag en het afzien van verdere aanspraken, zijn niet noodzakelijk wederzijdse toegevingen." (Cass. AR C.93.270.N, 18 mei 1995 (De Kerf / Assubel N.V.) http://www.cass.be" onclick="window.open(this.href);return false; (18 oktober 2001); Arr.Cass. 1995 (samenvatting), 495; Bull. 1995 (samenvatting), 519; Pas. 1995 (samenvatting), I, 519; RW 1996-97, 1059 en http://www.rw.be/" onclick="window.open(this.href);return false; (12 juli 2006), noot.)

fenerus

#18 , 16 mei 2011 11:45

Ja idd dat weet ik ook wel, als er geen verzoening is, is er ook geen dading he :)

Trouwens op een PV van niet verzoening staat ook niet veel geschreven :)

Maar ok juridisch gezien heb je gelijk.

Dus eventjes duidelijk: "wanneer comparanten overeenkomen bij een verzoeningspoging, kan er een PV van dading afgesloten worden."

Reclame

Mariette

#19 , 16 mei 2011 12:06

Voor het vredegerecht heb je toch geen advokaat nodig? Ik dacht net dat het vredegerecht heel goedkoop was ? sinds wanneer is het vredegerecht "heel duur" geworden?

Mariette

#20 , 16 mei 2011 12:09

Hij betaald 250 euro aan mij voor de maandelijke kosten dat vind hij schandalig veel want zo kan hij niet verder met zijn luxeleventje.
Hij doet echt niks thuis, behalve uitdagen tot er ruzie van komt daar heeft hij blijkbaar plezier in.
Is dat inclusief volledig pension? De was en strijk inbegrepen? de energiekosten inbegrepen? de poetsdienst inbegrepen?
Dan zou ik eerder naar een bedrag van 500 à 600 euro gaan per maand. (huur kamer, energie, eten, onderhoud, was en strijk).

Grote kans dat de betrokken onwillige zoon héél snel een eigen stekje zal vinden.

lucgescheiden

#21 , 16 mei 2011 15:59

RR, ik vrees dat dergelijk BBQke meer gaat kosten dan een procedure voor het vredegerecht :-)
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Andere”