grootouder eist mijn kind!!!!

glennemans
Topic Starter

Re: grootouder eist mijn kind!!!!

#16 , 14 mei 2014 08:45

Jac? hoe oud is de moeder en hoe oud bent u?
Centrum kind en gezin????

Wat is daar meer aan de hand wat er niet wordt geschreven?
Ik word 26 mijn vriendin 21 dys oud genoeg dacht ik zo

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
glennemans
Topic Starter

#17 , 14 mei 2014 08:53

Jac? hoe oud is de moeder en hoe oud bent u?
Centrum kind en gezin????

Wat is daar meer aan de hand wat er niet wordt geschreven?
Sorry voor hey kate antwoore heb het tamelijk druk de laatste tijd, zodus ik ben bijna 26 en mijn vriendin bijna 21 anders is er kiets aan de hand... juist dat mijn vriendin een papier onder dwang moest tekenen van haar moeder dat ze het kind kon hebben als ze op eigen benen kan staan.... maar dit papier is niet gewettigd en is op het moment van de uitzetting, niet eens gelezen maar op woord van de moeder geloofd door de politie, nu heb ik gelezen dat na 6 maand oma kan voogdij aanvragen en hebben we besloten het kind gwn te gaan halen in zn school... mijn vriendin heeft de voogdij en niemand anders dus kan er toch niets tegen gedaan wworden zolang het kind niets te kort heeft goed onderhouden is niet verwaarloosd word en niet mishandeld word kunnrn ze het dan niet meer afnemen dacht ik zo

giserke

#18 , 14 mei 2014 09:24

vermoed ik dat de mama van het kindje nog geen 18 jaar is?
Nog geen 18 jaar en het huis uit gezet worden?

Als ik zo alles lees, vermoed ik dat die 'vriendin' best een andere advocaat zoekt.
Een advocaat die een beetje de materie kent, maakt brandhoud van de argumenten van de grootouders.
Tenminste als het klopt wat we hier lezen.

Reclame

Turaki

#19 , 14 mei 2014 09:49

mijn vriendin heeft de voogdij en niemand anders dus kan er toch niets tegen gedaan wworden zolang het kind niets te kort heeft goed onderhouden is niet verwaarloosd word en niet mishandeld word kunnrn ze het dan niet meer afnemen dacht ik zo
Klopt, en enkel rechtbank is bevoegd om iemand uit de ouderrol te zetten.

giserke

#20 , 14 mei 2014 14:17

De reactie van de politie op dit correctioneel feit is toch wel vreemd.
Want ontvoering is toch een correctioneel misdrijf? Zou de politie in deze schuldig verzuim kunnen worden aangewreven?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#21 , 14 mei 2014 14:29

Grootmoeder zal getekend papier hebben getoond aan politie ... met alle gevolgen van dien.
Maar gezien hier een uitzetting is gebeurd....ook al niet correct want een uitzetting kan pas na een gerechtelijke uitspraak.
Dan Jac - politie en sociale dienst politie ...... deze laatste twee instanties rapporteren zo wie zo aan parket en jeugdparket.
Mogelijk is er dus iets aan de hand waar geen duidelijkheid wordt over gegeven.
In elk geval geen vonnis geen gerechtelijk bevel zijn het de ouders ( moeder in elke geval) en de vader indien die kind erkend die het ouderlijk gezag hebben.

In dat geval zie tussenkomst van oa j.Demoor , mezelf en al diegene die zeggen dat moeder kind gewoon kan gaan ophalen.
* of er zou verlengde minderjarigheid van de moeder of andere zaak in het spel moeten zijn.

Moeder beschikt over de geboorteakte - best gaan halen op gemeente en dan kind in school kinderdagverblijf gaan ophalen.
Mogelijk zal dan blijken dat kind geplaatst is door JRB maar dat zal op dat ogenblik wel door instelling medegedeeld worden.
In ander geval de politie ter plaatse vragen.

Wetsartikels door demoor aangegeven.

glennemans
Topic Starter

#22 , 16 feb 2015 01:20

ik ben 26 mijn vriendin 20 ondertussen hebben we het kind gwn van school gesnapt... hele hoop miserie met politie dreigementen doorstaan... grootmoeder daagde ons voor het gerecht eistte het kind een weekend op de 2 en het is uitgesproken op 1 dag van 14 tot 18 uur per maand alles trug rustig joepie

glennemans
Topic Starter

#23 , 16 feb 2015 01:22

ik ben 26 mijn vriendin 20 we hebben het kind gwn van school geplukt... ff later voor het gerecht gedaagd en grootmoeder ziet hem nu 1X per maand 4 uur

Franciscus

#24 , 16 feb 2015 01:59

Als de politie volgens u iets onwettig heeft gedaan ...briefje naar comité P.
Want van hieruit kunnen we niet oordelen of weten wat er zich juist heeft afgespeeld.
http://www.comitep.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

glennemans
Topic Starter

#25 , 16 feb 2015 02:12

Want van hieruit kunnen we niet oordelen of weten wat er zich juist heeft afgespeeld.
de politie van mijn gemeente had het heel goed op met ons
die hebben gwn heel vaak moeten komen kijken wegens klachten van de grootouder
we werden beticht van alles en nog wat, blijkbaar moeten ze dit dan eens komen controleren
dusja we hadden geregeld bezoek... een koffietje later was dit achter de rug

glennemans
Topic Starter

#26 , 16 feb 2015 02:22

de dreigementen waren van de tegenpartij afkomstig... maar is nu wel bedaard mijn excuses

Franciscus

#27 , 16 feb 2015 18:27

Normaal zou zo'n procedure als volgt lopen.
Aangifte van achterhouden van kind. Al naargelang wat daar dan verteld wordt gaat een interventie-eenheid ter plaatse. Is er een vonnis en zo ja door wieuitgesproken
Al of niet vergezeld van een officier met bevoegdheid officier gerechtelijke politie.

Ter plaatse worden documenten door grootmoeder getoond ..

OGP neemt contact of terug contant op met procureur des Konings -
Het zou dus kunnen zijn dat pdK op dat ogenblik ofwel beslist kind meenemen ofwel kind daarlaten met opdracht beide partijen dag erna ter zitting jeugdrechtbank en kind meebrengen. Dan kan rechter direct beslissen.
Ofwel dat de sociale dienst een reeks van controles uitvoert . Gezien school en CLB ook die hun bevindingen.
We weten niet hoe snel ouders kind van school zijn gaan halen wat ze indien er geen vonnis was perfect hun recht was...

mjers

#28 , 17 feb 2015 16:37

ik vind dit een heel vreemd verhaal.
Als iemand anders onrechtmatig uw kind achterhoud, dan mag u alle middelen gebruiken om uw kind terug te halen. Ook met geweld!

Als ik uw verhaal goed begrijp dan staat dit gelijk aan ontvoering... ongelooflijk dat de politie niet ingrijpt. Ik denk dat niet het hele verhaal hier is uitgelegt.

Turaki

#29 , 17 feb 2015 18:07

iAls iemand anders onrechtmatig uw kind achterhoud, dan mag u alle middelen gebruiken om uw kind terug te halen. Ook met geweld!
Waar staat dit? Indien nodig om de onmiddellijke veiligheid van uw kind te beschermen, ja, maar anders niet. Voor zaken zoals hier hebben we een dienst die getraind is om waar nodig gepast geweld te gebruiken, nl de politie.

mjers

#30 , 17 feb 2015 18:55

Ontvoering is altijd een onmiddellijke bedreiging voor de veiligheid... Zelfverdediging is toepasbaar om de veiligheid en de eerbaarheid van personen te verzekeren.

Dit geval noemt men kinderontvoering. (Het onwettelijk en ongeoorloofd achterhouden van een kind) en staan zware straffen op.

Wie de ontvoerder is (grootouder, tante ,nonkel, onbekende...) maakt niet uit... Als mijn kind morgen aan de schoolpoort meegenomen worden door iemand anders die geen voogd is, dan is dit ontvoering, punt uit... De wet ziet dit ook zo. Dus verhaal van de TS klopt niet.

Terug naar “Andere”