Volgende situatie doet zich voor en ik had graag geweten of het nodig was een raadsman te gebruiken.
Ik had een relatie gedurende 1 jaar. We gaan uit elkaar maar we hebben een maand later nog eenmaal gemeenschap met elkaar. Anderhalve maand later komt uit dat men ex zwanger is. We gaan volgende week naar kliniek om abortus mogelijkheden te bekijken maar voorlopig wenst ze het kind te houden. Ik opteer voor abortus. Ze weigert dit voorlopig te doen. Ik weet dat ik haar niet kan verplichten om dit uit te voeren. De zekerheid dat ik de vader ben is quasi 100%.
Wat zijn mijn mogelijkheden betreffende het kind niet te erkennen? Of mij van mijn eventuele plichten te ontzien daar ze geen abortus wenst uit te voeren?
Indien ze het kind toch hou en ik daar niks aan kan doen. Hoeveel onderhoudsgeld dien ik ongeveer te betalen en zal dit jaarlijks verhogen naar gelang de leeftijd van het kind? Is het mogelijk een minnelijke schikking te regelen bij een vrederechter waarbij het zo geregeld word dat ik geen onderhoudsgeld dien te betalen? En kan zij zo'n schikking terugroepen in de toekomst?
Dank bij voorbaat voor uw antwoord.