tarieven onderhoud behoeftig kind

flippo2550
Topic Starter

tarieven onderhoud behoeftig kind

#1 , 01 nov 2008 14:12

Kan iemand mij zeggen waar ik een idee kan vormen van de gangbare minimum onderhoudsgelden die door een vrederechter als referentie gebruikt worden indien een ouder een alleenwonend meerderjarig kind dat nog studeert moet onderhouden ?
Ik heb reeds op de site van de gezinsbond gekeken, doch hier vond ik niet wat ik zoek
Bestaan er zulke minimum tarieven, of is dit altijd gerelateerd aan het inkomen van de ouders ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 01 nov 2008 22:23

De website http://www.mi-is.be/ is de site van de federale overheidsdienst maatschappelijke integratie, armoedebestrijding, sociale economie en grootstedenbeleid. U vindt er informatie over het OCMW, de maatschappelijke dienstverlening en het leefloon. U vindt er ook de concrete bedragen. Op de openingspagina klikt u op het thema 'Integratie', vervolgens op 'Leefloon'.

Lex

#3 , 02 nov 2008 13:13

Ouders BETALEN het levensonderhoud van hun kinderen...Indien de opleiding niet voltooid is, loopt de verplichting door na demeerderjarigheid van het kind.(art.203 B.W.)

De meeste Belgische rechters bepalen het bedrag van het onderhoudsgeld met de ‘natte vinger’...(Vred.Westerlo 5 juni 1998,A.J.T. 1998-99,165,noot POELMANS,B.)

Reclame

Terug naar “Andere”