Hoi mensen,
hopelijk kunnen jullie me raad geven alvorens ik een advocaat raadpleeg.
Ik schets in het kort de situatie:
Mijn zoontje is geboren in 2004 toen ik in een relatie was met mijn partner.
Na een half jaar zijn we uit elkaar gegaan en heb ik co ouderschap ingestemd (week om week). Toen hij 1 jaar was in 2005 zag ik dat het niet goed ging met mijn zoontje en dat er sprake was van verwaarlozing.
Ik heb toen met een advocaat via de rechtbank een wijziging secundaire verblijfsregeling ingediend.
De rechtbank heeft toen uitgesproken dat 1 weekend om de 2 weken hij hem moest komen halen en een onderhoudsgeld moest betalen van 50euro.
Hij is hem gedurende 1 jaar dan ook komen halen om de 2 weken.
Sinds 2007 is hij echter nooit meer komen opdagen en hij heeft ook nooit op deze 3 jaar zijn onderhoudsgeld betaald.
Nu ben ik sinds 1 jaar met mijn nieuwe partner en alles loopt super.
Tot gisteren hij ineens aan de deur stond om zijn zoon te komen ophalen.
Gelukkig was hij spelen bij zijn klasvriendje en heb ik hem niet mee kunnen geven.
Ik wens niet dat hij nu na die jaren komt opdagen en hij spreekt over een advocaat in te schakelen.
Ik zal dit ook moeten doen maar hoe groot zou de kans zijn dat ik het volledige hoederecht kan krijgen?
(Rekening houdend met crimineel verleden van mijn ex, dit is ook geregistreed in mijn eerste wijzigingsaanvraag aan de rechtbank in 2006. Mijn ex heeft 2 jaar gevangenisstraf gehad en ook vroeger al in een jeugdinstelling gezeten)
Graag hoor ik van jullie wat mijn kansen zijn?
Groetjes
een bezorgde mama