Wat bedoel je met een postadres? een referentieadres?
Ben je volledig uitgeschreven op je oude adres in België?
Heb je een domicilie in het buitenland?
Een persoon die geen verblijfplaats heeft kan zich laten inschrijven in de bevolkingsregisters onder een referentieadres. Dit is dan het adres van een andere natuurlijke persoon die ermee instemt dat alle voor de betrokkene bestemde post en alle voor betrokkene noodzakelijke administratieve formaliteiten aldaar toekomen.
Hiervoor mag geen vergoeding worden gevraagd en op het referentieadres kan geen beslag gelegd worden voor de schulden van de betrokkene.
Doelgroep:
- personen die in een mobiele woning verblijven
- personen die om beroepsredenen geen vaste verblijfplaats hebben
- personen die bij gebreke aan middelen geen vast verblijfplaats hebben.
Officiële betekeningen kunnen voor deze personen niet aan de procureur gedaan worden maar dienen te gebeuren aan het referentieadres.
Quote uit
http://www.elfri.be/NL/Juridische%20inf ... eadres.htm
Ik kan je geen antwoord geven op de vraag 'hoe lang' maar wellicht zal iemand anders dezelfde vragen stellen om je vraag te kunnen beantwoorden.
Ik ben zelf nog referentieadres geweest voor vrienden die geëmigreerd waren, zich hier uitgeschreven hadden en nog geen domicilie hadden in het buitenland. Na 9 maanden hadden zij wel een buitenlands domicilieadres en hield het referentieadres bij mij op te bestaan.