Hallo
Ik heb het volgende probleem. 11 jaar lang had ik een lat relatie waaruit mijn zoontje geboren is. hij word nu 6.Begin dit jaar kwam een einde aan onze relatie en stemde de moeder van mijn zoontje na 5 jaar koppig weigeren eindelijk toe dat ik mijn kindje mocht erkennen. Haar enige eis was dat ik allimentatie zou betalen,waar ik dan ook geen enkel probleem mee heb en wat ik ook altijd stipt betaal.Ik betaal tevens de helft van zijn schoolkosten en de kosten van zijn logopedie. Gedurende een gans jaar verliep het bezoeksrecht prima. Mijn ex heeft ondertussen een nieuwe vriend en sedert dien heb ik telkens problemen met mijn zoontje om hem terug naar huis te doen. Laatste maal heeft hij zelfs overgegeven van nerveusiteit omdat hij weg moest bij mij. Nu begint mijn ex en haar familie opeens raar te doen en heeft mijn ex mij gevraagd om het kind niet meer te halen. Uit bepaalde uitspraken van mijn ex en haar familie kon ik uitmaken dat ze achter mijn rug pistes aan het onderzoeken zijn om mij het omgangsrecht te verbieden. Wat kan ik hier tegen beginnen? wat zijn mijn rechten en hoever staat het met mijn deel van het ouderlijk gezag.
bedankt alvast om mijn probleem te willen lezen.