Wat is sterker in een contract?

sjarlie
Topic Starter

Wat is sterker in een contract?

#1 , 02 mar 2010 13:01

Ik heb samen met een vriend van mij een contract getekend voor een geldlening, dit is een contract gewoon opgemaakt tussen ons beide. Ik heb nu onlangs gezien dat de handtekeningen per ongeluk gewisseld zijn, dus, in de tekst staat dat ik de geldgever ben en hij de geldnemer, maar bij de handtekeningen onderaan heb ik getekend bij geldnemer en hij bij geldgever. Ik vraag me af wat nu sterker is, de handtekening of de tekst in het contract?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 02 mar 2010 18:55

Is die vergissing gebeurd op de twee exemplaren?

Hoe wordt de wijze van terugbetaling en kwijting beschreven?

sjarlie
Topic Starter

#3 , 03 mar 2010 10:40

Is die vergissing gebeurd op de twee exemplaren?

Hoe wordt de wijze van terugbetaling en kwijting beschreven?
De vergissing is gebeurd op de twee exemplaren. Over de manier van terugbetalen staat vrij weinig, de lening is voor winstgevende doeleinden en in het contract staat dat terugbetaald moet worden eens de zaak winst maakt, staat niet in op welke termijn of hoeveel de aflossing bedraagt.

Reclame

wolf2

#4 , 03 mar 2010 19:42

In dat geval zou ik me geen zorgen maken want het doel van de lening staat er in. Enkel diegene die de zaak uitbaat of bedrijft of start ... kan dan de ontlener zijn.

Niets belet U om een aanvullende overeenkomst te maken die de eerste verduidelijkt (of om de overeenkomsten te vervangen door juiste exemplaren).

sjarlie
Topic Starter

#5 , 03 mar 2010 19:49

In dat geval zou ik me geen zorgen maken want het doel van de lening staat er in. Enkel diegene die de zaak uitbaat of bedrijft of start ... kan dan de ontlener zijn.

Niets belet U om een aanvullende overeenkomst te maken die de eerste verduidelijkt (of om de overeenkomsten te vervangen door juiste exemplaren).
oke het is me duidelijk :) dank u wel voor het vlugge antwoord

Terug naar “Andere”