de ex van mijn man is samen met de vader van mijn man

eleonora
Topic Starter

de ex van mijn man is samen met de vader van mijn man

#1 , 07 apr 2010 15:16

ik heb een vraagje
mijn man heeft 6j geleden een relatie gehad met een meisje.nu zij werd zwanger op 16jarige leeftijd.na 2 jaar zijn ze uit elkaar gegaan toen heb ik hem leren kennen.
er is dna test geweest,blijkt mijn man wel de biologische vader te zijn,maar dat is het maar.
het kind staat niet op zijn naam,staat niet tenlaste van hem,en er staat geen vader bij de geboorte-akte vh kind
een paar maanden geleden komen wij te weten dat die ex van mijn man samen is met zijn vader(mijn schoonvader)wij betalen 125euro /maand aan die ex voor het kind(rechtbank)maar als mijn schoonvader en die ex samenwonen,moeten wij dan eigenlijk verder betalen?kan de opa vh kind het op zijn naam zetten,of alleen als ze trouwen,of als zij nog een kindje maken?(want dat zijn ze ook van plan°zij is nu 23 hij 52 mijn nieuwe schoonmoeder"""die maar 1 jaar verschilt.graag zou ik willen meer weten over naamsverandering en/of erkenning door de biologische opa van het kind

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 07 apr 2010 15:36

ik heb een vraagje
mijn man heeft 6j geleden een relatie gehad met een meisje.nu zij werd zwanger op 16jarige leeftijd.na 2 jaar zijn ze uit elkaar gegaan toen heb ik hem leren kennen.
er is dna test geweest,blijkt mijn man wel de biologische vader te zijn,maar dat is het maar.
het kind staat niet op zijn naam,staat niet tenlaste van hem,en er staat geen vader bij de geboorte-akte vh kind
een paar maanden geleden komen wij te weten dat die ex van mijn man samen is met zijn vader(mijn schoonvader)wij betalen 125euro /maand aan die ex voor het kind(rechtbank)maar als mijn schoonvader en die ex samenwonen,moeten wij dan eigenlijk verder betalen?kan de opa vh kind het op zijn naam zetten,of alleen als ze trouwen,of als zij nog een kindje maken?(want dat zijn ze ook van plan°zij is nu 23 hij 52 mijn nieuwe schoonmoeder"""die maar 1 jaar verschilt.graag zou ik willen meer weten over naamsverandering en/of erkenning door de biologische opa van het kind
- waarom zou uw man niet meer moeten betalen? Blijft toch zijn kind.
- als schoonvader kind adopteert verandert de situatie uiteraard, maar hij kan daartoe niet verplicht worden
- of zij nu nog tien kinderen of meer maken staat hier volledig los van
- of die opa ""biologisch" (???) is of niet maakt geen verschil
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Dust

#3 , 07 apr 2010 20:18

"het kind staat niet op zijn naam,staat niet tenlaste van hem,en er staat geen vader bij de geboorte-akte vh kind"
Maakt dit dan geen verschil?

Reclame

roharro

#4 , 07 apr 2010 20:27

"het kind staat niet op zijn naam,staat niet tenlaste van hem,en er staat geen vader bij de geboorte-akte vh kind"
wij betalen 125euro /maand aan die ex voor het kind(rechtbank)
Blijkbaar is er toch een gerechtelijke beslissing met betrekking tot betalen van onderhoudsgeld voor het kind? Wat staat er in die beslissing?

3399AAaa

#5 , 08 apr 2010 08:00

wij betalen 125euro /maand aan die ex voor het kind(rechtbank)
Blijkbaar is er toch een gerechtelijke beslissing met betrekking tot betalen van onderhoudsgeld voor het kind? Wat staat er in die beslissing?
misschien gaat het hier louter om 'onderhoudsgeld door de verwekker'?
Plus est en vous

eleonora
Topic Starter

#6 , 08 apr 2010 12:12

in de beslissing stond er dat er onderhoudsuitkering van 125euro/maand moesbetaald worden voor het kind.het is maar enkel door het blaadje met dnabewijs dat dat aantoont dat hij de biologische vader is,niet de wettelijke vader.het kind wordt opgevoed door "de moeder en nu ook door de opa.
wij hebben al heel veel problemen gehad met haar,:stalking,bedreigingen,mij in elkaar geslagen,aanklachten ingediend,ze kan mijn man niet meer krijgen gaat ze naar de vader van hem"de opa vh kind"het is een uitgekookte madam.
toen de procedures nog liepen,vroeg zij 200€alimentatie met daarbij nog tot het kind 7j was +50 tot het kin 12 was +100 en 18j +150 zij nam "de pil"toen zij 6j geleden iets had met mijn man,dit heeft ze natuurlijk niet gehaald gewoon 125€vast in de maand.zij is zo jaloers dat ik een kind heb van mijn man die dan nog op zijn naam staat,en waarmee ik getrouwd ben=>zij vond dat ik een goede zet heb gedaan door met hem te trouwen???dat mens is gek,zij wil nu met mijn schoonvader trouwen en nog een kindje hebben,ik weet de reden,dat kindje zal dan dezelfde achternaam hebben als mijn man..daarom dat ik mij afvroeg als zij trouwen of gelijk wat,zal die naam vh kind dat mijn man heeft met haar nog kunnen verandert worden op naam vd opa.in principe betaal ik nog liever dan dat dat kind de naam van mijn schoonvader en of mijn man draagt,maar mijn man denkt daar anders over

graag jullie mening
wij zijn gelukkig

roharro

#7 , 08 apr 2010 12:41

in de beslissing stond er dat er onderhoudsuitkering van 125euro/maand moesbetaald worden voor het kind.het is maar enkel door het blaadje met dnabewijs dat dat aantoont dat hij de biologische vader is,niet de wettelijke vader.het kind wordt opgevoed door "de moeder en nu ook door de opa.
wij hebben al heel veel problemen gehad met haar,:stalking,bedreigingen,mij in elkaar geslagen,aanklachten ingediend,ze kan mijn man niet meer krijgen gaat ze naar de vader van hem"de opa vh kind"het is een uitgekookte madam.
toen de procedures nog liepen,vroeg zij 200€alimentatie met daarbij nog tot het kind 7j was +50 tot het kin 12 was +100 en 18j +150 zij nam "de pil"toen zij 6j geleden iets had met mijn man,dit heeft ze natuurlijk niet gehaald gewoon 125€vast in de maand.zij is zo jaloers dat ik een kind heb van mijn man die dan nog op zijn naam staat,en waarmee ik getrouwd ben=>zij vond dat ik een goede zet heb gedaan door met hem te trouwen???dat mens is gek,zij wil nu met mijn schoonvader trouwen en nog een kindje hebben,ik weet de reden,dat kindje zal dan dezelfde achternaam hebben als mijn man..daarom dat ik mij afvroeg als zij trouwen of gelijk wat,zal die naam vh kind dat mijn man heeft met haar nog kunnen verandert worden op naam vd opa.in principe betaal ik nog liever dan dat dat kind de naam van mijn schoonvader en of mijn man draagt,maar mijn man denkt daar anders over

graag jullie mening
Indien de opa het biologisch kind adopteert krijgt het zijn naam en stopt het onderhoudsgeld van 125 EUR.
Zoniet blijft alles zoals het is.
Verder doen de opa en zijn jonge gezellin wat ze willen. Of ze nu geen, één, of 20 kinderen produceren is enkel hun zaak.

eleonora
Topic Starter

#8 , 08 apr 2010 13:02

tja hoe jij het zo zegt,het zou eens jou moeder of vader moeten zijn die met jou ex wegloopt waarmee je meer meserie mee had hebt dan wat anders en waarbij er een kind in het spel zit.

maarja het is jou moeder of vader nie die met een ex van het verleden wegloopt.
raad geven is al goe voor mij maar zomaar zegn dat mijn schoonvader en die andere doen wa ze willen,want tis hun leven,sorry da vindk erover.het zou maar eens jou moeder of vader moeten zijn,denk daar maar eens goe over na vooraleer je zoeiets zegt

mvg eleonora
wij zijn gelukkig

roharro

#9 , 08 apr 2010 21:19

tja hoe jij het zo zegt,het zou eens jou moeder of vader moeten zijn die met jou ex wegloopt waarmee je meer meserie mee had hebt dan wat anders en waarbij er een kind in het spel zit.

maarja het is jou moeder of vader nie die met een ex van het verleden wegloopt.
raad geven is al goe voor mij maar zomaar zegn dat mijn schoonvader en die andere doen wa ze willen,want tis hun leven,sorry da vindk erover.het zou maar eens jou moeder of vader moeten zijn,denk daar maar eens goe over na vooraleer je zoeiets zegt

mvg eleonora
"zegn dat mijn schoonvader en die andere doen wa ze willen,want tis hun leven,sorry da vindk erover"
maar het is wel de juridische realiteit.....en daar gaat het hier toch over...

j.demoor

#10 , 09 apr 2010 10:58

“Art.335...§ 3. Indien de afstamming van vaderszijde komt vast te staan na de afstamming van moederszijde, blijft de naam van het kind onveranderd...”(Burgerlijk Wetboek).

Uit ‘het kind staat niet op zijn naam...‘ kan dus niet afgeleid worden dat uw man het kind niet zou erkend hebben.

“Art.336.Het kind wiens afstamming van vaderszijde niet vaststaat, kan van degene die gedurende het wettelijk tijdvak van de verwekking met zijn moeder gemeenschap heeft gehad, een uitkering tot levensonderhoud, opvoeding en passende opleiding vorderen.”(Burgerlijk Wetboek).

Hiertoe is dus niet vereist dat uw man het kind erkende.

‘wij betalen 125euro /maand aan die ex voor het kind...maar als mijn schoonvader en die ex samenwonen,moeten wij dan eigenlijk verder betalen’ houdt niet in dat uw man niet meer moet betalen waartoe hij veroordeeld werd. Het kan wel een reden zijn om de bestaande veroordeling te laten wijzigen door de vrederechter.

De opa vh kind kan dit kind erkennen en daarbij op zijn naam zetten.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#11 , 09 apr 2010 18:11

Wij geven juridisch advies gebaseerd op uw vragen.
Als u - wat ik kan begrijpen - dit niet verstaat en of problemen hebt met de realiteit is het misschien aangewezen een beroep te doen op een therapeut om enkele dingen te kunnen plaatsen in uw leven en verder te gaan met uw gezin.
Dit houdt in dat u leert omgaan met de sluimerende agressie tgo de andere partij. Opgelet ik heb hierover geen waardeoordeel maar wil enkel duiden en plaatsen.
Ter info: Ik heb net een medewerker na een zwaar gesprek doorverwezen naar een therapeut na een flagrante beroepsfout- betrokkene is een goede kracht maar heeft 'stressproblemen' die resulteren in agressieve uitlatingen tgo clienteel. ==> doel hoe moet leren omgaan met en uit de fouten leren -
Wel dat kan jij ook leren omgaan met en er je voordeel mee doen
Succes

Terug naar “Andere”