Recht erfenis van biologische vader door niet erkend kind?

Geertrui
Topic Starter

Recht erfenis van biologische vader door niet erkend kind?

#1 , 21 apr 2010 12:12

Hey iedereen,

Ik zit met een vraagje in naam van een kennis van mij. Ik zal het even schetsen:
Kennis is het resultaat van een kortstondige relatie van zijn moeder met een bevriende zakenman. Nu die zakenman is zijn biologische vader, maar heeft zijn kind nooit erkend, doch steeds in de buurt en zag hem ook opgroeien. Na enige jaren wil zijn biologische vader de nodige stappen ondernemen om hem toch te erkennen als zijn kind...wat gebeurt er...
Zijn biologische vader sterft onverwachts...reeds 5 jaar overleden.
Kan mijn kennis als nog een deel van de erfenis van zijn biologische vader krijgen, waar hij recht op heeft?
Weet het zelf niet zeker en had graag wat meer uitleg gekregen in verband met de stappen die hij eventueel moet ondernemen? Want de familie van zijn biologische vader wil niets met hem te maken hebben, desondanks zijn biologische vader echt wel alles wou in orde maken maar plots stierf.
Alle informatie is welkom en liefst mailen op truiemieke@hotmail.com Alvast bedankt voor jullie tijd om dit even door te lezen!
mvg Geertrui xxx

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 apr 2010 16:28

Erven kan pas als het vaderschap vaststaat. Dit vaderschap kan nu nog vastgesteld worden door de rechtbank. Neem hiervoor een advocaat.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Andere”