Kan ik als grootouder contactrecht krijgen met m'n kleinkind

NathalieCoenen
Topic Starter

Kan ik als grootouder contactrecht krijgen met m'n kleinkind

#1 , 03 mei 2010 17:41

Beste,
Ik ben een jonge oma van 49 jaar. Sinds vorig jaar is er een enorme ruzie tussen mij en mijn dochter (en vooral schoonzoon). Hierdoor heb ik mijn bijna 4 jaar oude kleinzoon al een jaar niet meer gezien. Ik heb hiervoor verschillende keren naar mijn dochter getelefoneerd maar dit heeft niet veel uitgehaald. Ik vraag me af of het mogelijk is om hier iets aan te doen. Bij voorkeur zou ik tot een oplossing komen zonder dat de zaak voor rechter moet komen. Is dit mogelijk?

mvg,
Nathalie Coenen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mei 2010 19:10

ja zonder meer- neem eens contact op met vb justitiehuis in uw arrondissement - of type grootouders eens in de zoekfunktie in op deze site.

mapleleiah

#3 , 05 mei 2010 10:16

Beste,

U kunt inderdaad via de rechtbank "omgangsrecht" vragen, maar of u het gaat krijgen ... denk ook na of dit echt wel in het belang van het kind is, of u het kind niet meer schade gaat aandoen door het gedwongen tot bij u te halen. En zodra u met de rechtbank begint, zal elke kans op gewone verzoening wegvallen ...

Sowieso gaat u inderdaad best eens te rade bij een gratis juridische dienst zoals een justitiehuis. U kunt ook een advocaat raadplegen. Die kan u verder adviseren over hoe u te werk gaat.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Andere”