Iedere inwoner die, na uitgebreid onderzoek, niet meer in de gemeente wordt aangetroffen, kan door het college van burgemeester en schepenen ambtshalve geschrapt worden uit de bevolkingsregisters.Ik heb een aantal maanden samengewoond met iemand die schulden heeft. Sinds een half jaar woont hij niet meer bij mij, maar vorige week kwam ik thuis en had de gerechtsdeurwaarder beslag gelegd op mijn appartement.
Dit komt doordat zijn adres nog altijd bij mij staat. Toen hij vertrok zijn we samen naar de gemeente geweest om zijn adres bij mij te laten schrappen, maar dit kan enkel als hij een nieuw adres kan opgeven, en dit is niet het geval.
Hij woont in zijn auto, en nu komt de gerechtsdeurwaarder dus naar mij. Wat kan ik doen om te voorkomen dat binnen een paar weken mijn appartement leeggehaald wordt?
Het zijn niet de de gemeente, de wijkagent, het OCMW of de advocaat van de schuldbemiddeling die iets te maken hebben met deze manier van werken. Het zijn de schuldeisers die een vonnis hebben bekomen en die dat nu willen laten uitvoeren. En aangezien de persoon in kwestie zijn officieel adres (domicilie) bij u heeft is dat het enige adres waar de deurwaarder zich kan en mag aanbieden.Zowel de gemeente, als de wijkagent, als het OCMW, als de advocaat waarbij hij onder collectieve schuldeising staat, wisten hiervan. En toch komen ze naar mij!
Als ik hem op de gemeente laat schrappen van mijn adres, komt de gerechtsdeurwaarder dan nog bij mij? En duurt dit lang, want in die brief stond iets van dat de openbare verkoop op 26 juni doorgaat.
Ja sorry, maar ik snap totaal niks van die hun manier van werken.
Ik raad ook ten stelligste aan niet zo maar de ogen te sluiten en te hopen op een goede afloop. Tegen het feit dat de deurwaarder heeft "binnengezeten" kunt u absoluut niets doen. Hij is waarschijnlijk in uw afwezigheid de inboedel komen opschrijven. Dit gebeurt vrij veel.Mevrouw,
Tenzij u enige dagen voor de 26ste geconfronteerd wenst te worden met ofwel om 0900 uur een vrachtwagen voor de deur ofwel om 18.00 thuis te komen in een leeg pand wordt u ten zeerste aangeraden onmiddellijk een advocaat te contacteren en deze met hoogdringendheid een revindicatie procedure te laten opstarten.
Het kost u misschien wat meer dan wat "men" zegt doch kan u vreselijk veel stress en moeilijkheden besparen...
Een ambtenaar in onze gemeente heeft me eens verteld dat in onze kleine gemeente gemiddeld drie maal per maand in afwezigheid van de bewoners
deurwaarders in woningen "verkeerdelijk" binnengaan omdat daar nog een vorige bewoner staat gedomicilieerd die er in werkelijkheid al lang niet meer woont.....
Misschien zijn kranten geintresseerd in wat je te vertellen hebt.Dat is gewoonweg schandalig!
Hoe kom je erbij om te vermoeden dat hij zijn schuldeiser(s) nu nog zou betalen? Het zijn niet zijn bezittingen die aangeslagen zijn, maar de jouwe!Kranten?Mijn ouders mogen niet te weten komen wat er gaande is, en dat wordt al moeilijk aangezien mijn buren waarschijnlijk wel doorhebben dat er een deurwaarder geweest is.
Maar kan er iemand mij vertellen of dit kan voorkomen worden als hij zijn schuldeisers gewoon betaalt?