Ex-beweerd zwanger te zijn

peggydekinder
Topic Starter

Ex-beweerd zwanger te zijn

#1 , 03 aug 2010 11:45

Mijn partner en ik zijn 10 jaar samen (ongehuwd) en enkele maanden geleden heeft hij een kortstondige affaire gehad met een andere vrouw,hij heeft dit aan mij bekend en een einde aan die relatie gemaakt, dit echter zeer tegen de zin van zijn maitresse, ze heeft ons nog enige tijd gestalkt en beweerd nu als klap op de vuurpijl dat ze zwanger is van mijn partner. We weten niet goed wat we hieraan kunnen doen (we hebben zelf een zoon van 7 jaar) en we vermoeden heel sterk dat ze niet zwanger is en dit een manier van haar is om meer druk op onze relatie te leggen.
Heeft mijn partner enige rechten in verband met die zwangerschap (kan hij bv eisen echo's enzo te zien van zijn kind) Kan hij eisen op de hoogte gehouden te worden van de ontwikkeling van zijn kind?
En in het andere geval, als de zwangerschap een leugen blijkt te zijn,kan hij hier iets tegen ondernemen? Heeft deze dame zomaar het recht valse beweringen te doen aan het adres van mijn partner? Is hier iets tegen te doen?
Heeft iemand hier enige (spijtige) ervaring mee?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 03 aug 2010 11:49

Heeft de dame bepaalde eisen gesteld?

peggydekinder
Topic Starter

#3 , 03 aug 2010 12:05

Nog niet echt, en alles gaat via sms dus niks op papier, ze "wil dat hij zijn verantwoordelijkheid als vader zal opnemen" maar daar blijft het eigelijk bij wat dat betreft.

Reclame

Vandebos

#4 , 03 aug 2010 12:16

Vriendelijk om bewijs verzoeken dat hij de vader is. Misschien om de ernst te laten blijken de brief door een advocaat laten schrijven en verzenden?

peggydekinder
Topic Starter

#5 , 03 aug 2010 12:59

En wat als daar geen reactie op komt? Omdat ze helemaal niet zwanger is?
Kunnen we daarvoor een klacht neerleggen/ schadevergoeding eisen voor valse beschuldiging?

Mariette

#6 , 03 aug 2010 13:21

welke beschuldiging? vaderschap zonder zwangerschap en zonder kind?

Zelfs als ze zwanger is moet ze nog bewijzen dat het uw echtgenoot is die het kind verwekt heeft als hij daaraan twijfelt.

peggydekinder
Topic Starter

#7 , 03 aug 2010 14:23

Wel mijn partner en ik hebben het er al uitgebreid over gehad, en als ze inderdaad zwanger blijkt te zijn (wat ik sterk betwijfel) zal hij zeker ten opzichte van dat kind zijn verantwoordelijkheden opnemen,het is al erg genoeg dat eender welk kind in dit soort situatie's ter wereld moet komen, en ik vind als hij zijn gat verbrand hij dan ook op de blaren moet zitten.
Waar ik wel problemen mee heb is het feit dat iemand blijkbaar zomaar dat soort beweringen kan doen en iemands leven overhoop kan halen zonder dat er enig bewijs is en daar dan ook nog gewoon ongestraft mee weg kan komen.
En dat wij op onze beurt dan maar 9 maanden in onzekerheid moeten leven en afwachten of er ook effectief een kind zal komen, dat kan toch zomaar niet,of wel!!???

mava105
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 aug 2010 14:47

En dat wij op onze beurt dan maar 9 maanden in onzekerheid moeten leven en afwachten of er ook effectief een kind zal komen, dat kan toch zomaar niet,of wel!!???
Of er effectief een kind komt kan je toch al vroeger zien natuurlijk, tenzij die vrouw het zover drijft dat ze met een kussen onder haar kleding rondloopt. Voor een DNA test, die ik zeker zou aanvragen moest er een kind zijn, moet je natuurlijk wachten totdat het kind zelf er is.

Mariette

#9 , 03 aug 2010 14:49

u kan klacht neerleggen wegens laster denk ik. En dan moet zij maar afkomen met tastbare bewijzen (doktersbewijs van zwangerschap, test van vaderschap)

Ik zou het hele geval straal negeren (haar blokkeren op GSM) en negen maanden na de laatste sexuele daad eens een kijkje gaan nemen.

3399AAaa

#10 , 03 aug 2010 23:42

wat wil hij? 'zijn verantwoordelijkheid opnemen'?

Betekent dat dat hij ook onderhoudsgeld wil betalen totdat het kind 18 jaar is of langer, indien het wenst te studeren?
Betekent dat ook dat hij persoonlijk contact - lees omgangsrecht - wenst?
wil hij in dat geval er dan ook een erfgenaam bij?
wil hij dolgraag papa zijn?

Zo ja, geen probleem, laat haar maar bewijzen dat het kind van hem is.
en als hij dolgraag papa wil zijn en zo juridisch erkend wil zijn, zo snel mogelijk zorgen dat hij bezit van staat krijgt, dwz mee naar de gyne gaan, zorgen dat hij als 'papa' feitelijk handelt (het zijn naam laten geven, erkennen, enz...), want anders kan ze daar ook nog eens een probleem mee creëren.

Zo nee, stilletjes zwijgen, nergens iets op papier zetten of verklaren en afwachten...

(vermoedelijke verwekkers kunnen ook tot onderhoudsgeld worden veroordeeld, tot uitgemaakt is wie de vader is)
Plus est en vous

Mariette

#11 , 04 aug 2010 09:50

wat wil hij? 'zijn verantwoordelijkheid opnemen'?
Ik wist niet dat dat een keuze optie was?

In geval dat (als bewezen is dat) hij de vader is, dan is hij toch verplicht om zijn verantwoordelijkheid op te nemen?

Franciscus

#12 , 04 aug 2010 11:32

Het feit of hij al dan niet de vermoedelijke vader zou kunnen zijn heeft niets te maken met het feit dat als die dame hem blijft lastig vallen het stalking en mogelijk laster en eerroof is ( ene is feit is echt maar u mag geen bewijs leveren andere is feit is niet echt en u kan geen bewijs leveren).
Dus een brief met beste x - gezien onze relatie dd 1.1.2010 en ik nu in verwachting ben - bent u de vader. Gelieve het nodige te doen. Indien u niet reageert zal ik de nodige gerechtelijke stappen zetten via de rechtbank.
Het andere is als je niet bij mij terug gaat komen dan zal ik uw leven kapot maken --- het vertellen aan uw vriendin enz enz .

peggydekinder
Topic Starter

#13 , 04 aug 2010 12:30

[quote="3399AAaa"]wat wil hij? 'zijn verantwoordelijkheid opnemen'?

Betekent dat dat hij ook onderhoudsgeld wil betalen totdat het kind 18 jaar is of langer, indien het wenst te studeren?
Betekent dat ook dat hij persoonlijk contact - lees omgangsrecht - wenst?
wil hij in dat geval er dan ook een erfgenaam bij?
wil hij dolgraag papa zijn?

Nee hij heeft absoluut geen behoefte aan een tweede kind ,en al zeker niet met haar als moeder want daar kunnen niet anders dan jaren van problemen van komen, maar feit blijft dat ALS het kind er komt, dit ook een slachtoffertje van de situatie zal zijn en hij wat dat betreft wel zijn verantwoordelijkheid wil opnemen en de gevolgen van zijn daden zal dragen als het moet,maar hij hoopt natuurlijk dat het zover niet zal komen.

Franciscus

#14 , 07 aug 2010 19:20

Heb ik nog vergeten te zeggen let wel als u ingaat op haar sms - jes dan wordt er al toegegeven dat er iets is dus opletten wat je doet

Moeder kan tenslotte een DNA-test eisen van de vermoedelijke vader.

peggydekinder
Topic Starter

#15 , 10 aug 2010 17:00

We hebben NIET op haar sms-sen gereageerd, ook niet op haar andere dreigementen. :roll:

Terug naar “Andere”