Alimentatie

joyce1
Topic Starter

Alimentatie

#1 , 10 aug 2010 15:29

Ik heb een vraag ivm met alimentatie geld..Ik kom uit een gezin van 3 kinderen,ouders gescheiden..altijd bij de mama blijven wonen,in financiele moeilijkheden..want de papa heeft nooit alimentatie betaald.
Nu is de mama overleden. 2 kinderen zijn uit het huis maar nog 1 minderjarige woont nu bij de papa..
De situatie is voor hem daar niet gezond..ons papa wilt eigenlijk ook niets meer met ons te maken hebben..hij is gedwongen sinds mama gestorven is en kan het vaderschap niet aan,want laat de jongste ook aan zijn lot over en probeert ons leven te ruineren..door het verleden aan te halen en ons verwijten te geven over beslissingen die we als kind gemaakt hebben..In onze omgeving praat hij niet als slecht over ons..en wij moete ons blijven verdedigen..Is er een manier dat hij ons dat alimetatie nog verschuldigd is? en hoe kunnen wij bewijzen dat hij nooit heeft betaald??Ik ben 24 jaar..We zijn aan ons leven moeten beginnen met een rekening onder nul,daar wij ons moeder financieel altijd geholpen hebben..dit is niet gemakkelijk wetende dat de vader een zeer luxe leven heeft met 3,4 auto 2 motors en 2 eigendommen..

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 10 aug 2010 15:56

Voor de minderjarige kan u zich wenden tot de jeugdrechtbank. Als de leefsituatie zeer ongezond is, gaat het om een POS (problematische opvoedingssituatie) en kan u bepaalde maatregelen vragen zoals bv dat de minderjarige bij u komt wonen.

Waarom heeft papa nooit alimentatie betaald: heeft de rechtbank dat zo uitgesproken, of was hij daar volgens een vonnis wel toe gehouden, maar heeft hij dat nooit gedaan?
Plus est en vous

joyce1
Topic Starter

#3 , 10 aug 2010 16:19

Ik kan me herinneren als kind dat er ooit een uitspraak gevallen is dat hij 1000(bef toen nog) moest betalen per kind.Wat toen in die tijd al een absurd laag bedrag is..Maar hij had goed betaalde advocaat en mama prodeo..Toch is die 1000 bef nooit betaald geweest.
Mijn jongst broer is bij mij zeer welkom maar opteerd voor een begeleide woonsituatie.en daar zou ik hem graag bij helpen..
Mijn vader daagt de jongste uit tot agressie en dreigt dan als hij zou''slaan'' met instelling .het is hem tot nu toe nog niet gelukt,maar we willen voorkomen..hij zorgt grotendeels zelf voor zijn eten en drinken,hij kan doen en laten wat hij wil is geen toezicht..mijn moeder heeft nooit iets durven ondernemen,daar mijn vader mijn moeder psychisch altijd in bedwang gehouden heeft.
De jongste heeft hij ook in bedwang, hij kan en wil er niet blijven wonen maar hij heeft het ook zeer moeilijk met vertrekken omdat papa psychisch ook op hem in speelt..zeggen dat hij niet lang meer te leven heeft en dergelijke..doe je niet..als er op gezondheidvlak niets scheelt..wij hebben ons moeder een half jaar geleden plots verloren..psychisch kapot maken is dat..

Reclame

Terug naar “Andere”