uit elkaar gaan. is samen iets op papier zetten bindend?

hvlonder
Topic Starter

uit elkaar gaan. is samen iets op papier zetten bindend?

#1 , 13 aug 2010 11:03

Mijn vriend en ik hebben besloten om uit elkaar te gaan. Aangezien wij een kind van bijna 4 jaar hebben en samen een huis gekocht hebben, wil ik toch het een en ander vastleggen op papier:
- de maandelijkse allimentatie
- de bezoekregeling voor mijn dochter
- de verdeling van onze huisraad.
- bij eventuele winst vd verkoop elk de helft (wij zijn niet getrouwd en hebben ook geen samenlevingscontract of iets dergelijke)

mijn vraag is nu: is het voldoende om dit op papier te zetten en te ondertekenen of moeten er nog verdere stappen worden ondernomen?
wij willen zo weinig mogelijk advocaat of rechters lbij betrekken, aangezien we tot hier toe goed overeenkomen over de zaken hierboven. maar naar later toe wil ik toch iets op papier hebben en dan liefst iets bindends

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 13 aug 2010 11:30

Mijn vriend en ik hebben besloten om uit elkaar te gaan. Aangezien wij een kind van bijna 4 jaar hebben en samen een huis gekocht hebben, wil ik toch het een en ander vastleggen op papier:
- de maandelijkse allimentatie
- de bezoekregeling voor mijn dochter
- de verdeling van onze huisraad.
- bij eventuele winst vd verkoop elk de helft (wij zijn niet getrouwd en hebben ook geen samenlevingscontract of iets dergelijke)

mijn vraag is nu: is het voldoende om dit op papier te zetten en te ondertekenen of moeten er nog verdere stappen worden ondernomen?
wij willen zo weinig mogelijk advocaat of rechters lbij betrekken, aangezien we tot hier toe goed overeenkomen over de zaken hierboven. maar naar later toe wil ik toch iets op papier hebben en dan liefst iets bindends
Je kan eventueel veel informatie vinden in het voorbeeld van een EOT die je HIER kan vinden.
(Deze link is permanent beschikbaar in het onderschrift van Moderator Vandebos) :wink:

hvlonder
Topic Starter

#3 , 13 aug 2010 13:16

bedankt, dit helpt al wat. toch is het me nog niet duidelijk of je met dat EOTdocument naar een rechter moet stappen om te vallideren, of dat een handtekening met gelezen en goedgekeurd en datum voldoende is om bindend te maken

Reclame

Terug naar “Andere”