Stopzetting bi-locatie regeling

mamaTCMD
Topic Starter

Stopzetting bi-locatie regeling

#1 , 27 aug 2010 16:24

Hoi ben hier nieuw en zit met enkele vragen...
Mijn kinderen zijn nu 12 en 11 jaar oud en wij hebben al enkele jaren een bi-locatieregeling.
In oorsprong was er een weekend verblijfsregeling getroffen bij de vrederechter, maar na een tijdje heeft hij een bi-locatieregeling verkregen bij de jeugdrechter, desondanks zijn agressieve gedrag en nihil communicatie tussen ons beide.
De kinderen zijn nooit blij geweest met de regeling, maar gingen er mee om omdat het moest.
Maar hoe ouder ze worden, hoe meer zij er zich aan ergeren dat ze naar hem moeten, ze wensen dat de bi-locatie regeling stopt, hebben ook deze eis aan papa bekent gemaakt, maar die wenst hen veel succes in de rechtbank.
Ondertussen zijn we ook een heel eind van hem weg gaan wonen, omdat de kids zich veiliger voelen als ze niet in de omgeving van hun vader moeten buiten komen.Maar ze gaan wel nog daar naar school. Ze mogen ook totaal geen contact met mij hebben van hem, wanneer ze bij hem zijn,kan dit?
Wat kunnen we doen om op de rechtbank een uitspraak te verkrijgen die gunstig is voor ons.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Heb deze vraag ook onder forum echtscheiding geplaatst... Dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 aug 2010 11:07

Op het ogenblik dat de kinderen bij u zijn zijn ze uw verantworodelijkheid.
Als ze bij de vader zijn beslist hij. Of je dat nu leuk vindt of niet.
Agressie naar U en geen communicatie naar u - dat zegt u is GEEN reden om bi-locatie af te wijzen.
Het zijn ook zijn kinderen.
Beide ouders het gezag en ieder evenveel zorgen voor de kinderen is de standaard regeling.

Ik denk niet dat er door de rechtbank iets anders zal uitgesproken worden.
Kinderen opzetten tegen en iw aversie uitspreken voor komt als een boemerang terug in uw gezicht.

Het verhuizen van uw kant zonder dat uw ex iets heeft kunnen zeggen is mogelijk al een inbreuk op de in vonnis vastgelegde overeenkomst. Dit gezien afstand naar school.

Het beste is dat u contact opneemt met een familie bemiddelaar en via deze weg tot een gesprek met uw ex komt.

patsyduiker

#3 , 28 aug 2010 11:15

"hebben ook deze eis aan papa bekent gemaakt, maar die wenst hen veel succes in de rechtbank"
Deze mijnheer handelt weer eens uit puur egoisme en zeker niet in het belang van zijn kinderen.
veel succes en laat mij de afloop eens weten.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 aug 2010 16:53

En waaruit kan u dat concluderen - de kinderen die bij vader 'eisen' dat de regeling wordt gewijzigd.
Lichtjes omgekeerde wereld
Het zijn de ouders die moeten communiceren.
Blijkbaar zou het kunnen dat de communicatie hier via de kinderen loopt - maar ik onthou mij echter totaal van conclusies.
In dit soort situaties zijn het (dikwijls) de kinderen die (on)bewust door een partij die hen bepamperd een emotionele keuze maken. Ik was ook liever bij grootouder A dan bij grootouder B.
Kinderen zijn daar dan ook steeds het slachtoffer van - ook al is het niet de bedoeling van de ene partij de kinderen te hersenspoelen. Het hemd is nader dan de rok of hoe zeggen ze het.
Maar ik heb ook al een 17 jarige gekend die zeer doordacht opkwam voor haar en en haar broer EN voor de ouder waar zij verbleef. Ook zij wilde niet meer naar de andere partij.

Terug naar “Andere”