mijn vader en mijn wettellijke stiefmoeder=ex

eleonora
Topic Starter

mijn vader en mijn wettellijke stiefmoeder=ex

#1 , 04 sep 2010 07:33

ik heb een biologisch kind waarvoor ik alimentatie betaal.het kind is niet erkend en staat niet op mijn naam.
maar...mijn ex is sinds gisteren getrouwd met mijn vader..wat nu
de situatie is dus als volgt.mijn wettelijke en biologische vader is getrouwd met mijn wettelijke stiefmoeder die mijn ex was en mijn biologische kind heeft, dat kind is nu wettelijk mijn stiefzus.begrijp je de situatie(het is ingewikkeld)
doordat zij gehuwd zijn,betaal ik eigenlijk alimentatie aan mijn eigen(ouders)vader en stiefmoeder.kan dat eigenlijk zomaar.heb al op het internet gezocht,maar door deze rare situatie is er niets te vinden.wat gaat er eigenlijk voor,je biologisch kind of je biologisch en wettelijke vader en dan nog te spreken van een wettelijke stiefmoeder.
ik weet wel,als zij met iemand anders touwde dat wij gewoon de alimentatie verder moeten betalen,maar dan zou er geen sprake geweest zijn van een wettelijke stiefmoeder en mijn biologisch kind als mijn wettelijke halfzus.

wie kan mij helpen...
met vriendelijke groeten,een alimentatiebetaler die wanhopig geworden is
wij zijn gelukkig

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#2 , 04 sep 2010 15:00

doordat zij gehuwd zijn,betaal ik eigenlijk alimentatie aan mijn eigen(ouders)vader en stiefmoeder.kan dat eigenlijk zomaar
U betaalt alimentatie voor uw DOCHTER, niet voor uw vader en niet voor uw stiefmoeder.

Als U het kind niet erkend heeft, op welke basis heeft de rechter dan beslist dat U alimentatie moet betalen?
en anderzijds: het is toch niet omdat uw vader huwt met de moeder van uw dochter dan het kind geen eten meer moet hebben? als vader blijft U toch verantwoordelijk dragen zou ik veronderstellen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 sep 2010 16:26

Hij zal door de moeder zijn aangesproken als biologische vader EN de rechtbank heeft dan een alimentatie toegekend.
Voor de rest .... heeft daar niets mee te maken.

Reclame

j.demoor

#4 , 05 sep 2010 09:39

“Art.336.Het kind wiens afstamming van vaderszijde niet vaststaat, kan van degene die gedurende het wettelijke tijdvak van de verwekking met zijn moeder gemeenschap heeft gehad, een onderhoudsbijdrage vorderen op grond van artikel 203, § 1. Art.339.De artikelen 203, 203bis en 203quater zijn van overeenkomstige toepassing.”(Burgerlijk Wetboek)

Het huwelijk van de moeder is hieraan vreemd.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Andere”