Dag,
Mijn moeder eist ( via een schuldenbemiddelaar van het OCMW ) omgangrecht met mijn 8 maanden oude dochter, die zij nog nooit heeft gezien.
Ikzelf en mijn vrouw hebben ruim 4 jaar geleden alle contact verbroken, nadat ik er achterkwam dat ze mijn hele bankrekening had geplunderd...
Ik heb tevens kunnen opdraaien voor rekeningen die al jarenlang openstonden, ze had mijn handtekening vervalst en alle papieren onderschept. Dit ging allemaal erg makkelijk, omdat ik toen nog thuiswoonde. Spijt heeft ze nooit getoond.
Mijn moeder geeft mijn toenmalige vriendin (nu dus mijn vrouw ) de schuld van de breuk tussen haar en mij. Ze weigert te geloven dat het mijn eigen keuze was om met haar te breken.
Nu eist ze dus omgangsrecht, maar haar kennende gaat dit niet om mijn dochter maar wil ze terug contact met mij. Ze wilt misbruik maken van de wet ( art. 375 bis ) om onrust te stoken in ons gezin en een wig proberen te drijven tussen mij en mijn vrouw. Sinds we de OCMW-brief hebben ontvangen, hebben we inderdaad al ruzie gehad...
Wat kan ik doen om te vermijden dat ze omgangsrecht krijgt met mijn dochter?