Hallo iedereen,
Graag jullie raad/advies in onderstaand verhaal.
Ik ben al een tijdje gescheiden van mijn ex-vrouw. Vorig jaar zijn we onze dochter verloren in een auto-ongeluk. De kinderen worden grootgebracht door de vader van de kinderen met wie ik een goed contact heb. Mijn ex-vrouw is echter verschrikkelijk bemoeizuchtig en heeft van haar huisarts het advies gekregen om zich door een psycholoog te laten onderzoeken wegens vermoeden van een persoonlijkheidsstoornis. Mede door haar gedrag heeft de vader van mijn kleinkinderen besloten voorlopig geen omgang toe te staan met haar kleinkinderen. Als de kleinkinderen bij haar waren deed ze niets anders dan iedereen in diskrediet brengen. Ik was een slechte opa - mijn schoonzoon een slechte vader enz ...
Sinds enkele maanden word ik af en toe gebeld en krijg ik allerlei verwijten naar mijn hoofd geslingerd door mijn ex-vrouw en sinds kort ook mijn eigen zoon (die de kant van zijn moeder heeft gekozen in dit verhaal). Mijn eigen zoon wenst me dood (als ik je nu nog zie is het tussen zes planken ...) terwijl ik net hersteld ben van kanker en mijn gezondheid erg zwak is.
Een week geleden zag ik op mijn gsm een gemiste oproep van een voor mij onbekend nummer. Ik bel terug en kreeg de schrik van mijn leven. Mijn ex-vrouw is nog in het bezit van de gsm van mijn dochter en heeft deze blijkbaar terug geactiveerd op 1 of andere reden. Toen ik terugbelde kreeg ik dus de voicemail van mijn eigen dochter ... op dat moment dacht ik dat mijn hart ermee zou stoppen. Later krijg ik weer een oproep - bleek het dus mijn ex-vrouw te zijn die me de huid vol schold.
Ik weet me echt geen raad meer - ik heb echt het gevoel dat ze me tussen 6 planken willen en me op 1 of andere manier zo willen doen schrikken dat mijn hart er echt mee stopt.
Voor sommigen zal dit misschien heel dramatisch klinken, maar zo ervaar ik het. Kan ik hier iets mee ? Aangifte bij de politie ? Zoja, welke aangifte ? Mag ik vriendelijk verzoeken jullie te beperken tot advies en geen persoonlijke meningen over mijn verhaal.
Alvast bedankt voor jullie advies.