Ziekelijke ex-vrouw

farao
Topic Starter

Ziekelijke ex-vrouw

#1 , 06 sep 2010 08:26

Hallo iedereen,

Graag jullie raad/advies in onderstaand verhaal.

Ik ben al een tijdje gescheiden van mijn ex-vrouw. Vorig jaar zijn we onze dochter verloren in een auto-ongeluk. De kinderen worden grootgebracht door de vader van de kinderen met wie ik een goed contact heb. Mijn ex-vrouw is echter verschrikkelijk bemoeizuchtig en heeft van haar huisarts het advies gekregen om zich door een psycholoog te laten onderzoeken wegens vermoeden van een persoonlijkheidsstoornis. Mede door haar gedrag heeft de vader van mijn kleinkinderen besloten voorlopig geen omgang toe te staan met haar kleinkinderen. Als de kleinkinderen bij haar waren deed ze niets anders dan iedereen in diskrediet brengen. Ik was een slechte opa - mijn schoonzoon een slechte vader enz ...

Sinds enkele maanden word ik af en toe gebeld en krijg ik allerlei verwijten naar mijn hoofd geslingerd door mijn ex-vrouw en sinds kort ook mijn eigen zoon (die de kant van zijn moeder heeft gekozen in dit verhaal). Mijn eigen zoon wenst me dood (als ik je nu nog zie is het tussen zes planken ...) terwijl ik net hersteld ben van kanker en mijn gezondheid erg zwak is.

Een week geleden zag ik op mijn gsm een gemiste oproep van een voor mij onbekend nummer. Ik bel terug en kreeg de schrik van mijn leven. Mijn ex-vrouw is nog in het bezit van de gsm van mijn dochter en heeft deze blijkbaar terug geactiveerd op 1 of andere reden. Toen ik terugbelde kreeg ik dus de voicemail van mijn eigen dochter ... op dat moment dacht ik dat mijn hart ermee zou stoppen. Later krijg ik weer een oproep - bleek het dus mijn ex-vrouw te zijn die me de huid vol schold.

Ik weet me echt geen raad meer - ik heb echt het gevoel dat ze me tussen 6 planken willen en me op 1 of andere manier zo willen doen schrikken dat mijn hart er echt mee stopt.

Voor sommigen zal dit misschien heel dramatisch klinken, maar zo ervaar ik het. Kan ik hier iets mee ? Aangifte bij de politie ? Zoja, welke aangifte ? Mag ik vriendelijk verzoeken jullie te beperken tot advies en geen persoonlijke meningen over mijn verhaal.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 sep 2010 10:35

Mogelijkheid - eerst enkel de juridische kant

""heeft van haar huisarts het advies gekregen om zich door een psycholoog te laten onderzoeken wegens vermoeden van een persoonlijkheidsstoornis.""
""Als de kleinkinderen bij haar waren deed ze niets anders dan iedereen in diskrediet brengen. Ik was een slechte opa - mijn schoonzoon een slechte vader enz ...""

""Sinds enkele maanden word ik af en toe gebeld en krijg ik allerlei verwijten naar mijn hoofd geslingerd door mijn ex-vrouw en sinds kort ook mijn eigen zoon (die de kant van zijn moeder heeft gekozen in dit verhaal). Mijn eigen zoon wenst me dood (als ik je nu nog zie is het tussen zes planken ...) ""

""mijn gsm een gemiste oproep van een voor mij onbekend nummer. Ik bel terug en kreeg de schrik van mijn leven. Mijn ex-vrouw is nog in het bezit van de gsm van mijn dochter en heeft deze blijkbaar terug geactiveerd op 1 of andere reden. Toen ik terugbelde kreeg ik dus de voicemail van mijn eigen dochter ""

U kan aangifte doen wegens 'stalking' door uw ex-echtgenote.
Zeker alle data en uren van de oproepen kunnen tonen - via uw gsm - via factuur/info profider.
Politie zal dan uw ex en eventueel ook uw zoon horen over de feiten en hen vragen te stoppen met bellen.

Wat de GSM van uw dochter betreft. Daar eens met uw schoonzoon over praten want van wie is de gsm/kaart.
Ofwel behoort deze tot uw schoonzoon en is het dus diefstal/misbruik/bedrieglijke verberging ....
ofwel tot zowel u als uw ex ....bij testament ---
Wat de kaart betreft: deze is zelfde verhaal - wie betaalt deze of heeft betaald ..

Neem ondertussen met een digitale bandopnemer ALLE oproepen op zodat de gesprekken ook in rechte kunnen gebruikt worden. Is perfect wettelijk.

Gelet op haar toestand kan .. ik zeg wel kan net gezien haar toestand ze een gevaar voor zichzelf en voor derden zijn een collocatie kan overwogen worden.
Uit praktijkervaring weet ik dat met een goed onderbouwd dossier zelfs een dringende collocatie kan. Het is niet eenvoudig maar als politie haar werk goed doet - haalbaar. Haalbaar omdat het nodig is natuurlijk.

Het komt erop aan een goed sluitend dossier samen te stellen zodat tegenpartij niet kan zeggen dat het een eenmalig - tijdelijk - verkeerd begrepen telefoontje was.
Ga in geen enkel geval zelf bellen laat het enkel inkomende telefoontjes zijn en dan eventueel uw terugbellen gezien je wil weten wie gebeld had.... bij onbekende nummer bv....

Voor uw gemoedsrust en sterkte kan het goed zijn om ook eens contact te nemen met een psycholoog* om te weten hoe best te reageren in zo'n situaties EN hoe er mee op te gaan en ze te plaatsen.

Kan er een neutaal persoon worden ingeschakeld eventueel een familiaal bemiddelaar* (stuur daar steeds op aan - in kader van een onderzoek zal daardoor blijken dat je alles hebt gedaan om de zaak in de minne te regelen) om
1 - contact met de zoon te herstellen
2 - uw ex- op betere gedachten te brengen -ttz haar ook het gebeuren van het overlijden dochter te laten plaatsen.

Contactmogelijkheden zijn dienst slachtofferhulp bij de politie - of de dienst intra-familiaal-geweld.
Deze zullen u kunnen begeleiden bij de aangifte en u zeker adressen doorgeven waar u voor de rest * terechtkan.

Reclame

Terug naar “Andere”