Moeder dreigt stappen te ondernemen voor mijn kind .

Stefanie-tje
Topic Starter

Moeder dreigt stappen te ondernemen voor mijn kind .

#1 , 11 sep 2010 17:10

Hallo ,

Wij zijn de jonge ouder van een dochter van bijna 7 maanden oud ( Februari2010 ) .

Ik heb een heel slechte jeugd gehad , moeder me achtergelaten in instelling , waardoor ik dus gedurende de eerste 4jaar achter elkaar miniem contact had en de laatste 4 jaar geen contact hadden .
Nu had zij viavia gehoord dat er een kleintje op komst was , van sinds begon ze m steeds meer en meer viavia ( gemenschappelijke vrienden/kennissen ) uit te vragen achter mijn gegevens en dergelijke . Ik heb deze contacten altijd genegeerd en afgewezen .
Na , enkele gesprekken met partner en vader van mijn kind , hebben we het besproken , om het moeder-dochter contactrelatie weer op te bouwen .
Ongeveer eind juli is ons contact begonnen .

De reden dat ik hier schrijf :

Het is nooit tussen mijn moeder en mij god gegaan .
Tot op d dag van vandaag nog steeds niet .
Zij wilt mijn vriend niet accepteren , omdat hij een jeugd verleden heeft , en weigert hier binnen te komen , of aan de deur te komen als mijn partner thuis is , waardoor ze te klein sowieso al weinig ziet .
Mijn partner werkt in de bouw en ik werk als thuishulp , onze dochter gaat naar een onthaalmoeder .
Omdat mijn moeder zo koppig is , en onvolwassen doet , weiger ik contact met haar te hebben tot ze haar volwassen gedraagt .
Ik vraag haar niet om mijn vriend te accepteren , maar wel om hier in huis zich als een volwassene te gedragen en vriendelijk en geen ruzie te maken met mijn partner , in het bijzijn van onze dochter .
Vermits zij hier niet mee akoord gaat , ziet zij zelden of niet de klein .
Vermits zij niet op mijn voorstel wil in gaan , weigert zij in huis te komen , en weigert zij zo voor zichzelf onze dochtertje te zien .
Ik moet wel toegeven , dat ik weiger om naar haar te gaan , omdat ze dan voortdurend mij aanspreek over mijn partner , en allerlei negatieve onderwerpen aanhaalt .
Vandaag kreeg ik dan per sms waar in staat en waar zij een soort van dreigen ( zo komt het over bij ons ) dat zij stappen gaat ondernemen :
Bericht luidt als volgt : " jij bent een klein kind oke dan zal ik verder stappen nemen oke "

Mijn vraag aan jullie was dan , moest zij dit toch menen , wat kan ik hier tegen doen , wat kan ik verwachten , wat kan ik verwachten naar de toekomt toe van onze dochter , wat is dan het beste wat ik kan doen ?

Mvg Mievis S.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 12 sep 2010 12:55

Uw moeder kan via de rechter eisen dat ze uw dochter mag zien ... maar de rechter gaat daar niet noodzakelijk op in. Aangezien uw moeder niet echt een toonbeeld is geweest van opvoedingskunde, maakt ze waarschijnlijk minder kans.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Andere”