Hallo ,
Wij zijn de jonge ouder van een dochter van bijna 7 maanden oud ( Februari2010 ) .
Ik heb een heel slechte jeugd gehad , moeder me achtergelaten in instelling , waardoor ik dus gedurende de eerste 4jaar achter elkaar miniem contact had en de laatste 4 jaar geen contact hadden .
Nu had zij viavia gehoord dat er een kleintje op komst was , van sinds begon ze m steeds meer en meer viavia ( gemenschappelijke vrienden/kennissen ) uit te vragen achter mijn gegevens en dergelijke . Ik heb deze contacten altijd genegeerd en afgewezen .
Na , enkele gesprekken met partner en vader van mijn kind , hebben we het besproken , om het moeder-dochter contactrelatie weer op te bouwen .
Ongeveer eind juli is ons contact begonnen .
De reden dat ik hier schrijf :
Het is nooit tussen mijn moeder en mij god gegaan .
Tot op d dag van vandaag nog steeds niet .
Zij wilt mijn vriend niet accepteren , omdat hij een jeugd verleden heeft , en weigert hier binnen te komen , of aan de deur te komen als mijn partner thuis is , waardoor ze te klein sowieso al weinig ziet .
Mijn partner werkt in de bouw en ik werk als thuishulp , onze dochter gaat naar een onthaalmoeder .
Omdat mijn moeder zo koppig is , en onvolwassen doet , weiger ik contact met haar te hebben tot ze haar volwassen gedraagt .
Ik vraag haar niet om mijn vriend te accepteren , maar wel om hier in huis zich als een volwassene te gedragen en vriendelijk en geen ruzie te maken met mijn partner , in het bijzijn van onze dochter .
Vermits zij hier niet mee akoord gaat , ziet zij zelden of niet de klein .
Vermits zij niet op mijn voorstel wil in gaan , weigert zij in huis te komen , en weigert zij zo voor zichzelf onze dochtertje te zien .
Ik moet wel toegeven , dat ik weiger om naar haar te gaan , omdat ze dan voortdurend mij aanspreek over mijn partner , en allerlei negatieve onderwerpen aanhaalt .
Vandaag kreeg ik dan per sms waar in staat en waar zij een soort van dreigen ( zo komt het over bij ons ) dat zij stappen gaat ondernemen :
Bericht luidt als volgt : " jij bent een klein kind oke dan zal ik verder stappen nemen oke "
Mijn vraag aan jullie was dan , moest zij dit toch menen , wat kan ik hier tegen doen , wat kan ik verwachten , wat kan ik verwachten naar de toekomt toe van onze dochter , wat is dan het beste wat ik kan doen ?
Mvg Mievis S.