een tijd geleden woonden mijn dochter en haar vriend, samen met hun 2.5 jarig dochtertje bij ons in, na uitzetting uit hun huis. Na enkele maanden hebben we hem moeten laten uitzetten via de politie wegens agressief gedrag. na ettelijke maanden heeft de jeugdrechter beslist dat mijn dochter het goederecht had over haar dochtertje en hij omgangsrecht de weekens van de pare weken. Hij woont nu samen met zijn nieuwe vriendin.Enkele maanden verliep alles nog "redelijk" vlot. daarna is door hem een eerste weigering gekomen om onze kleindochter terug te geven, na tussenkomst van de politie is dit na een uur dan toch gelukt. Ondertussen hielde de verwijten en bedreigingen aan het adres van mijn dochter niet op.
Verscheidene keren hebben we moeten klacht indienen bij de politie. Enkele weken later bij een nieuw omgangsrecht was de vader, vriendin en ons kleindochtertje van de aardbodem verdwenen. De politie heeft toen een procedure van verdwijning en ontvoering opgestart en na 2 dagen onze kleindochter teruggevonden 'waar weten we echter niet). Om fair te blijven hebben nog verder omgangsgrecht laten doorgaan. Toen we vorige week onze kleindochter wouden afhalen weigerde hij echter om haar mee te geven 'hij heeft een attest dat we haar mishandeld hebben, ze had enkele blauwe plekken, van te spelen op school). de politie is tussen gekomen maar hij bleef weigeren. Onze advokaat heeft toen een deurwaarder ingeschakeld maar eveneens zonder resultaat, de opgelegde dwangsom kan hem niet schelen omdat hij toch al onder schuldbemiddeling staat. ondertussen is een snelprocedure opgestart, dit kan wel een tijdje duren en zitten we bang af te wachten wat er met ons kleindochtertje kan gebeuren. HEEFT ER IEMAND EEN IDEE WAT WE ANDERS NOG KUNNEN ONDERNEMEN IN ALLE LEGALITEIT. Communicatie met hem en zijn vriendin zijn totaal onmogelijk