Goeiedag,
Ik ben een jonge vrouw van 24 jaar, niet getrouwd of wettelijk samenwonend.
Al voor ik 18 jaar werd, heeft mn moeder mn ganse spaarrekening leeg gemaakt en al mn kasbons verzilverd,
waardoor ik als 18jarige geen geld had. Ook bij mijn zus heeft ze dit gedaan, mijn andere zus was haar gelukkig een stap voor.
Daarbuiten heeft ze me beticht van liegen, toen haar vriend me een jaar lang had misbruikt, zelfs nadat hij het had toegegeven bij de politie,
ging ze er nog steeds niet bij weg.
Op dit moment is ze zelfs van andere familieleden hun geld via advocaten aan het "stelen", het gaat zelfs zo erg dat ze haar "vaste" advocaat een aantal procent commissie geeft, als hij het geld van haar kan maken.
Door die redenen en nog een heel pak meer redenen, zou ik heel graag een bloedbandverbreking doen.
Geen idee of zoiets bestaat, daarom kom ik ook hulp vragen op dit forum.
Bestaat er iets als bloedbandverbreking, wat zijn de voorwaarden daarvoor? of is er een verbreking dat ze mn moeder niet meer wettelijk is of iets in diezelfde aard?
Het geld dat mijn moeder toen van me heeft gestolen, met medewerking, die ik jammer genoeg niet kan bewijzen, van de bank,
kan ik dit nog op één of andere manier terug eisen? de rekeningen en de kasbons stonden op mijn eigen naam, maar bij de bank vonden ze, naar hun eigen afvragen, niets terug van rekeningen op mijn naam. Mijn naam stond wel nog in de computer, maar de bankbediende begreep zelf niet waarom er geen andere info bijstond van enige rekeningen, ook niet van rekeningen in het verleden.
Ik heb zelf enkel bewijs van de kasbons.. ik heb geen rekeningnummers van die rekeningen toen. Die bewijzen liggen nog steeds bij mijn moeder, waar ik vanzelfsprekend al jaren niet meer kom, laat staan welkom ben.
Van mn lieve vader heb ik onlangs een mooie schenking gekregen, omdat hij me wel een mooi leven gunt.
Ik zou deze schenking graag veilig willen zetten, zodat mijn moeder er nooit aan zal kunnen of recht op zou kunnen hebben.
Ik heb een gevaarlijk beroep, dus ik zou niet willen, dat moest er iets fout gaan, het geld naar mn moeder zou kunnen gaan.
Kan ik dit het beste via een testament bij een notaris regelen of hoe stel ik dit veilig?
PS : ik ben op zoek naar één van de beste advocaten regio 2300, het is namelijk niet de eerste keer en ik weet verdomd goed hoe smerig ze het zal spelen, dus ik heb een heel goede advocaat nodig, denk ik?
Met vriendelijke groeten en alvast bedankt voor de hulp,
Girlie23