#1 , 21 okt 2010 09:47
Twaalf jaar geleden heb ik ik een buitenechtelijke relatie gehad,daar is spijtig genoeg ook een buitenechtelijk kind uit geboren. Zowel de moeder als mijzelf waren toen getrouwd. De moeder is nadat het kind 2jaar was,weggegaan van haar man. En nu woont ze reeds tien jaar samen met een andere man. De moeder zal die man nu ook verlaten en daarom heeft ze nu terug contact opgenomen met mij, terwijl ik nog steeds getrouwd ben met dezelfde vrouw. Het buitenechtelijk kind weet pas van eind 2009 dat ik haar biologische vader ben,ze is inmiddels al 12 jaar.
Haar moeder heeft nooit iets op papier laten zetten tov mij om onderhoudsgeld te betalen voor dat kind. Ik heb het kind nooit erkend en de moeder heeft mij ook nooit mondeling noch schriftelijk(via rechter of zo) gevraagd om het kind te erkennen.Ik heb dus nooit iets moeten betalen. Nu dreigt de moeder ermee omdat ik geen contact met haar wil dat ze me onderhoudsgeld voor het kind zal vragen. Dus een dna test,bijgevolg een vonnis van de rechter,erfrecht enz... Wat moet ik doen? Ik heb wel dat kind een wenskaart geschreven maar zonder handtekening en er zijn wat mails geschreven. Is dit bewijsmateriaal of kan iedereen dan zomaar mails schrijven of berichtjes versturen in mijn naam. Kan zij mij dan nog alimentatie doen betalen voor de voorbije 12jaar?Kan ik dat ingeven in mijn belastingen. Kan zij mij volledig pluimen . Ik heb immers een huis samen met mijn vrouw gekocht en ben gehuwd onder het gewonen wettelijke stelsel. Kan die vrouw aan onze gemeenschappelijke rekening zitten, ik heb een eigen zichtrekening, heb ik volledig loonbeslag? ik werk immers fulltime. Hoever kan de rechter terugkeren om alimentatiegeld te betalen en kan ik dat eventueel inbrengen in mijn belastingen of word ik gewoonweg volledig gerenueerd?