Dochter wil thuis vertrekken

maximilaan
Topic Starter

Dochter wil thuis vertrekken

#1 , 21 okt 2010 20:53

Wij zijn gescheiden en onze dochter van 20 woont bij moeder en vriend.De situatie daar word onhoudbaar voor haar en ze wil thuis weg.Zij volgt nog een opleiding bij syntra woe,do,vrij tot juni en is dan afgestudeert.Moeder krijgt kindergeld en alimentatie.Wat zijn de mogelijkheden voor onze dochter en waar heeft zij recht op?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 21 okt 2010 20:56

Zolang ze nog studeert zijn de ouders haar onderhoud verschuldigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

maximilaan
Topic Starter

#3 , 21 okt 2010 21:18

Ik heb geen probleem om de alimentatie aan haar te geven....Maar DAAR komt ze wel niet mee toe op haar eentje.
Heeft zij ook recht op het kindergeld dan??? En als ze met die beide niet toekomt zijn de ouders dan verplicht bij te passen(mij geen probleem hoor tis maar.....)En via welke weg maak je dat dan die moeder wijs???

Reclame

roharro

#4 , 21 okt 2010 21:25

Dochter heeft dan zelf recht op kindergeld. De rest van haar budget moet aangevuld worden door de ouders....
Ingeval van onmin met ouders kunnen kinderen die nog studeren wel van OCMW leefloon krijgen, maar dat wordt door OCMW teruggevorderd bij de ouders.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

maximilaan
Topic Starter

#5 , 14 mar 2011 22:52

Mijn ex stuurt mij altijd op het einde van het jaar de volledige detail van de onderhoudskosten van de kinderen(niet aliment.)om te betalen.Nu dit is altijd een rekening om u tegen te zeggen.
Heb haar al herhaalde malen gezegd als ze een rekening heeft me die te bezorgen en dan betaal ik die.
Nu is het al 1.5 jaar geleden dat ik nog een rekening gekregen heb.
Ze gaat dus weer dezelfde weg op????Wat kan ik daaraan doen want ik kan zomaar niet tussen de 3 en 5000 euro uit mijn zak schudden direct.

eylis

#6 , 15 mar 2011 08:57

Je moet zeker samen met de andere ouder voor de opleiding van je dochter financiele steun verlenen.
Maar je bent niet verplicht om haar keuze om alleen te gaan wonen te moeten sponsoren.
dochter kan net zo goed bij jou of de ander ouder wonen.
als ze op kot wil, zal ze daar zelf de centjes voor meoten bijeenklussen.
De moeder zal aan jou toch op regelmatige basis (elke 3 maanden) boekhoudkundig verslag moeten uitbrengen van de kosten die ze maakt voor de studies/onderhoud.
en dan kan je regelmatig bijdragen.

maximilaan
Topic Starter

#7 , 18 mar 2011 21:30

Ja ik begrijp dit allemaal en heb er geen probleem mee...Hetgeen dat er gebeurd is dat ik de rekeningen die moeten betaald worden betaal zoals het hoort.no problem ....Maar de laatste jaren laat ze die ophopen tot 1x per jaar en dan moet ik het direct betalen want zij zit in geldnood terwijl ik dit al herhaalde malen heb laten weten dat dit niet meer kan...Het is nu alweer 1.5 jaar geleden dat ik een rekening gekregen heb???Wat moet ik nu hiermee....Zeggen dat ik niet meer betaal op deze wijze zet mij in de fout...of staat hier niks in de wet wat,waar en wie bepaald????thx een hopeloos iemand

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 mar 2011 21:53

Haar aangetekend in gebreke stellen.
Elke maand een bedrag opzijzetten
Uw advocaat haar advocaat laten zeggen dat ze per drie maand of elke maand moet afrekenen ....
Als dochter van adres wil wijzigen .... als er een vonnis is moet dit wel gewijzigd worden.

Terug naar “Andere”