Kind moet liegen - stappen ondernemen

LieveB
Topic Starter

Kind moet liegen - stappen ondernemen

#1 , 05 nov 2010 09:31

Ik zal even de situatie kort proberen te schetsen. De ex van mijn vriend had hem eerst geweigert zijn dochter te zien. Na het verslag van de vrede rechter krijgt hij zijn dochter toch te zien. Nu zijn ex woont terug bij haar moeder. Ze leven daar wel met 6 en amper 2 slaapkamers. Er zijn momenten dat ze zijn dochter niet brengen! En andere momenten komt zij haar kind halen en staat ze hier ruzie te maken, te schreeuwen en te schelden waar haar dochter bij staat. Als dat nog niet genoeg is zijn ze (zijn ex en haar moeder) mijn vriend zijn dochter ook nog dingen aan het wijs maken zoals "papa doet jou pijn, papa dit, papa dat". Ik vraag mij af of dit wel een gezonde situatie is om groot gebracht te worden.

Nu was mijn vraag of hier iemand ervaring mee heeft of weet welke stappen er ondernomen kunnen worden om dat kind een zo 'normaal mogelijke' opvoeding te geven. Alle tips en raad is welkom. Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
De Swa

#2 , 05 nov 2010 12:49

"Mijn ex dit", "zijn ex dat", "zijn ex en haar moeder zus", "mijn ex zijn dochter zo",... Man, man, man! Misschien voortaan iets langer wachten en wat meer "uittesten" vooraleer een duurzame band aan te gaan met iemand, en NOG wat langer wachten vooraleer die te "bezegelen" met kinderen? Het zou heel wat miserie en ex-gezeik uit de wereld helpen!

Vandebos

#3 , 05 nov 2010 12:52

En hoe helpt dit de poster vooruit?

Kuis jij of kuis ik?

Reclame

LieveB
Topic Starter

#4 , 05 nov 2010 13:01

@ De Swa. Blijkbaar ook enige frustratie door een ex? Het kind is er nu eenmaal en we proberen het voor haar het beste te maken wat niet van de moeder en oma gezegt kan worden. Bij deze ben ik dus niets vooruit geholpen door uw reactie alleen ben ik meer te weten gekomen over uw frustraties in deze maatschappij. Bij deze wil ik als nog de mensen die hier WEL ervaring mee hebben graag hun mening horen. Bedankt!

roderidder
Contacteer: Website

#5 , 06 nov 2010 22:48

een zo normaal mogelijke opvoeding is een breed begrip, misschien is dit volgens sommigen wel een normale opvoedingssituatie

RR

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 nov 2010 19:15

Eens gaan praten met een counsulent en bekijken hoe men de situatie aanpakt.
Hoe oud is kind - wat is de voorgeschiedenis.
Is er een vonnis ten gronde enz enz
Kan er met ex gepraat worden en zo samen naar bemiddelaar in familiezaken om SAMEN iets aan de frustatie te doen.
Juridische stappen en zorgen dat iets goed op papier staat - is heel belangrijk om ALS de zaak scheefloopt een duidelijk standpunt te hebben .. maar nog veel belangrijker is overeen te komen.
Dikwijls zijn het 'eenvoudige' dingen angst wrevel onbegrepen zijn pijn die aan de basis liggen en met een bemiddelaar kan men veel oplossen.

Terug naar “Andere”