domiciel adres

morangos
Topic Starter

domiciel adres

#1 , 12 nov 2010 12:42

hallo, ik heb een eigen woning die ik momenteel verhuur, mijn wettelijk adres staat er nog na goedkeuring met de huurder. Nu ik ben regelmatig bij mijn vriendin en mijn ex vriendin heeft een onderzoek aanbevolen via haar advocaat dat ik inbreuk maak op mijn domicieladres. Speelt dit een rol ? In ieder geval mijn domicieladres kan niet bij mijn huidige vriendin staan daar zij een weduwe is. De wijkagent is al geweest en hij bevestigd dat hij mijn auto hier alle dagen ziet staan, wat vertel ik hem ?
Geef me goeie raad !!! dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 12 nov 2010 12:58

wat u doet is tamelijk fout.... uw huurder woont dus officieel samen met u want u bent daar gedomicilieerd....
En uw vriendin mag niet samenwonen met u omdat haar weduwenpensioen dan herbekeken wordt?
Woon dan ook niet samen met haar.
U moet wonen waar u gedomicilieerd bent. Dat u tijdens het weekend gaat logeren bij uw vriendin, is geen probleem. Maar samenwonen = samenwonen.
Komt niet goed...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 nov 2010 15:58

A Kwartierinspecteur zal u AMBTSHALVE inschrijven bij uw vriendin.
B Tevens u ambtshalve laten afschrijven op uw adres van inschrijving en indien A niet gebeurd zal u AACB staan na x maanden en een PV van niet inschrijving met strafrechtelijke vervolging aan uw been hebben.
O ja .. na x maand zal uw SIS kaart ongeldig zijn ... t's maar dat u het weet.

Reclame

float

#4 , 12 nov 2010 17:01

Even de puntjes op de i :)
Het is niet de politie die u inschrijft, het komt haar ook niet toe om te oordelen of er ingeschreven moet worden of niet. De politie moet enkel een objectief onderzoek uitvoeren waarop de gemeente dan de beslissing zal nemen of je zal ingeschreven worden of niet.
In uw geval is het aan de politie om elementen aan te geven dat uw inschrijving niet overeenstemt met de werkelijkheid. De Raad van State heeft reeds meerdere malen geoordeeld dat er een weerlegbaar vermoeden is dat de huidige inschrijving overeenstemt met de werkelijkheid. Wederom zal de gemeente hierna beslissen of de inschrijving behouden blijft of je via het college van burgemeester en schepenen zal geschrapt worden.

In feiten:
Waar verblijft u werkelijk?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 nov 2010 17:46

Ja weer te vlug van mij.
De politie zal aan de bevolkingsdienst ter kennis brengen dat ze op adres X persoon Y heeft aangetroffen en dat deze daar woont.
Zij stellen vast dat er iemand woont ZONDER inschrijving ....
En ja het is natuurlijk de bevolkingsdienst die dan verder zal werken.
Het omgekeerde is dat de politie opdracht krijgt dmv een vraag woonstonderzoek om te zien of er iemand al dan niet woont.
En dus inderdaad puntje op de I

morangos
Topic Starter

#6 , 12 nov 2010 20:45

antwoordt op de vraag van float : ik verblijf bij mijn vriendin

op de andere antwoorden kan ik best een ander domiciel adres hebben.

float

#7 , 12 nov 2010 22:00

Als u werkelijk verblijft bij u vriendin zal normaal uit het onderzoek blijken dat dit uw werkelijke hoofdverblijfplaats is. Het maakt niet uit of dit al dan niet gewenst is. De wetgever komt enkel tot de conclusie dat dit uw hoofdverblijfplaats is en de gevolgen die door de vrijwillige keuze van het rechtsubject is gecreëerd.

Terug naar “Andere”