van wie is de auto nu?

knorretje72
Topic Starter

van wie is de auto nu?

#1 , 15 nov 2010 11:09

ik heb een kleine stadswagen gekregen voor men verjaardag kerst en nieuwjaar van men ouders
de factuur van betaling staat op hun naam
de inschrijvingsbewijs, verzekering en nummerplaten op men naam
van wie is die auto nu eigenlijk vraag ik me af, kunnen men ouders die auto terug vragen of niet?????????????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
siesken

#2 , 15 nov 2010 14:48

je hebt de wagen gekregen,dus is het de jouwe.

Lightning

#3 , 15 nov 2010 14:52

Noch inschrijving, noch verzekering gelden als bewijs van eigendom. Factuur daarentegen wel.
Gekregen zal moeten bewezen worden.

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 nov 2010 15:05

Gekregen zal moeten bewezen worden.
B. W. Art. 2279. Met betrekking tot roerende goederen geldt het bezit als titel.
Het volstaat dat degene die de auto onder zijn bezit heeft zich hierop beroept. In dat geval moet degene die de auto terugvordert omdat deze zijn eigendom is, het bewijs hiervan leveren. Als de ouders aanvoeren dat zij de wagen gekocht hebben en deze ter beschikking van hun kind gesteld hebben zullen zij moeten bewijzen dat overeengekomen werd dat het kind de wagen op hun verzoek zou teruggeven.

De bewijslast ligt m.a.w. bij de eisende partij.

Lightning

#5 , 15 nov 2010 15:12

In dat geval moet degene die de auto terugvordert omdat deze zijn eigendom is, het bewijs hiervan leveren.
En dat bewijs is de factuur en betaling.

Terug naar “Andere”