hoe weet een deurwaarder dat het enkel om een referentieadres gaat? zullen ze ons niet lastig vallen?
Een referentieadres is geen domicilie. Een deurwaarder zou dat duidelijk moeten kunnen zien. Uw schoonouders zullen dan geen vaste verblijfplaats hebben en jullie geven slechts een referentieadres. Dat staat dan allemaal in het bevolkingsregister.
Ben zelf referentieadres geweest voor vrienden die emigreerden. Na hun uitschrijving hier ging het nog een tijdje duren voor zij een nieuwe domicilie hadden in het buitenland. Om die periode te overbruggen gaf ik hen een referentieadres. Ik wist dat ik daarbij geen enkel risico liep, al was hun situatie anders. Zij lieten geen financiele problemen achter en hun vertrek was voorbereid.
Een referentieadres is bedoeld voor mensen die tijdelijk geen vaste verblijfplaats hebben maar wel een adres nodig hebben om hun post van overheid, instanties, banken etc te laten toekomen. Het is dan ook de bedoeling dat zij dat adres doorgeven aan alle belanghebbende partijen met vermelding dat het om een referentieadres gaat.
Je loopt in principe geen risico maar je gaat wel al hun post krijgen. Afhankelijk van hoe regelmatig je schoonouders hun post komen halen kan je daar wel wat betrokken bij raken zoals oordelen of een brief dringend/belangrijk is of niet. Dat kan eventueel vervelend zijn.
Weet iemand hoe het zit met aangetekende zendingen naar een referentieadres?
Enerzijds is het het enige adres naar waar men kan sturen. Anderzijds woont de geadresseerde er niet en zit die in vele gevallen in het buitenland.
Als bepaalde instanties weten dat het om een referentieadres gaat worden er vanuit die wetenschap dan wel aangetekende zendingen gestuurd?