Ik heb tamelijk wat geld geleend aan mijn schoonzoon. Hij had een auto besteld maar kon deze niet betalen. Om te voorkomen dat hij in de problemen zou komen heb ik dit geld voorgeschoten.
Hij zou het geld zo spoedig mogelijk terug geven. Echter kwam hier niets van in huis, en toen we hem er over aanspraken zei hij dat hij het niet kon teruggeven, waarop we de deur werden gewezen met de mededeling dat we nooit meer terug moesten komen.
Ik had dan een advocaat genomen en alle bewijzen die ik had aan de advocaat gegeven. De zaak was gestart en hij kreeg 15 dagen tijd om de som terug te betalen. Hij stortte na lange tijd dan toch 40% van de som.
De resterende 60% moest ik echter ook nog hebben. Ik vroeg aan de advocaat of er nu opgetreden kon worden, maar ze heeft besloten om hem nog een maand de tijd te geven omdat mijn schoonzoon 'van goede wil' is, daar hij reeds 40% van het schuldige bedrag had gestort.
Hij heeft nu dus nog tijd tot het einde van december. We zijn reeds 26 december, 26 dagen zijn alweer gepasseerd zonder één betaling. Ik denk niet dat hij überhaupt nog gaat betalen.
- Kon de advocaat al vroeger actie ondernemen (i.p.v. hem nog een maand tijd te geven?)
- Kan de auto niet in beslag worden genomen totdat hij met de volledige som over de brug komt?
Ik had het me toch allemaal net iets anders ingebeeld en had verwacht dat er sneller schot in de zaak zou komen. Ondertussen rijdt hij wel te pronken met andermans geld.
Alvast bedankt!