Kind (19j) bolt het af thuis, wat kunnen ouders doen?

denn1svc
Topic Starter

Kind (19j) bolt het af thuis, wat kunnen ouders doen?

#1 , 05 jan 2011 21:05

Situatie is als volgt:

Mijn vriendin haar ouders zijn superconservatief en vinden dat onze relatie veel te vroeg is. Alhoewel de ouders niks tegen mij hebben, mag ze mij niet meer zien van hun.

Nu wil ze bij mij komen inwonen voor een tijdje tot dat ze het beseffen. Zoniet blijft ze natuurlijk ook bij mij wonen. Ikzelf woon ook nog bij mijn ouders (ben er zelf 22).

De vraag is nu, kunnen haar ouders er wettelijk iets tegen doen?
Bv. mij en/of mijn ouders aanklagen of weet ik veel wat...
Mijn gezond verstand vermoedt van niet, want ze is immers een volwassen persoon van 19 lentes.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 jan 2011 21:07

Niets.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jan 2011 23:30

Is geen kind is een meerderjarige en volwassen. ze doet en laat wat ze wil.
Als zij aangifte zouden gaan doen bij politie wegens verdwijning ( gebeurt regelmatig dat ouders aangifte doen van verdwijning van een meerderjarig kind)zal dat op niets uitlopen gezien politie geen info geeft bij aantreffen dochter net gezien ze meerderjarig is.
Kan handig zijn dat dochter bij de politie ( via kwartieragent vb van de woonplaats van de ouders) wel eventjes gaan melden. Politie maakt dan een melding op. Laat DUIDELIJK vermelden dat adres zeker niet mag medegedeeld worden.
Zij dient haar adres niet dadelijk te veranderen want dan mag ze niet meer binnen in ouderlijk huis. Ze is slechts eventjes op vakantie en dat mag.

Reclame

Terug naar “Andere”