Beste forummer's,
Ik heb al meteen een vraagje voor jullie. Enkele jaren geleden werd er via uitspraak van de rechtbank een vonnis uitgesproken over het zien van mijn zoontje.
Er werd toen beslist dat ik hem 1 weekend per 14 dagen mocht ophalen van vrijdagavond 18u00 tot zondagavond 18u00, en dat dit in de vakantieperiode mag worden verlengd met 2 dagen (voorafgaand of nagaand het weekend in onderling overleg). Ook werd er afgesproken dat ik een bepaald bedrag stort / maand.
Verder stond er in het vonnis ook dat van zodra mijn zoon naar school ging de vakantieregeling kon worden herbekeken naar elk de helft.
Mijn zoon gaat nu recentelijk naar school, en ik wil hem uiteraard in de vakanties voor langere periode van hem kunnen genieten, dus herrinerde ik mijn ex nog eens aan deze uitspraak. Het werd al gauw duidelijk dat ze dit helemaal niet wou, en begon daarom te dreigen dat als ik dit wou het voor de rechtbank zou komen, en ze dan meer allimentatie zou eisen + dat ze zou eisen dat ik hem maar mag hebben van zaterdagmorgen 10u00 tot zondagavond 18u00 omdat dit wettelijk zo zou zijn.
Ik ben daar natuurlijk bang voor, en zou hem ook graag van vrijdagavond blijven ophalen.
Ik vroeg me dus af aangezien in de uitspraak staat dat de vakantieregeling kan/mag worden herzien, ze ook het afhaal tijdstip kan laten veranderen? (ipv. vrij 18u tot zon 18u naar zat 10u tot zon 10u).
Alvast bedankt voor jullie reactie, dit zou me een pak kunnen helpen en kopzorgen minder kunnen bezorgen!
Met vriendelijke groeten,
Guido