omgangsrecht

sdk
Topic Starter

omgangsrecht

#1 , 10 feb 2011 22:42

hallo,

mijn ex en ik zijn 1,5jaar uit elkaar De laatste 3maanden is hij ons zoontje niet meer komen halen Normaal mag dit om de 14dagen van vrijdag tot zondag en telkens op woensdag elke woensdag en vrijdag zorg ik telkens dat ik thuis ben voor moest hij toch om ons zoontje komen Praten lukt niet ik krijg geen gehoor Ben ik verplicht telkens thuis te zijn op de dagen dat hij mogelijk kan komen en wat kan ik doen om aan te tonen dat hij zijn omgangsrecht niet naleeft

alvasr bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
EvilFreD

#2 , 10 feb 2011 22:50

Het woordje omgangsRECHT zegt het eigenlijk al hè.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

sdk
Topic Starter

#3 , 10 feb 2011 23:05

ja das wel waar voor mij is het een plicht om hem mee te geven moest het hem dan toch es uitkomen hij kies wanneer wel en niet

Reclame

eylis

#4 , 11 feb 2011 19:31

sdk, ik heb een ideetje:
als je ex voor de zoveelste keer alweer zijn kindniet komt halen, zou ik een mail sturen met de volgende zin:

gezien je op ,........................(en hier vul je ALLE datums in waarop je ex het kind normaal gezien zou moeten ophalen zijn) geen gebruik gemaakt hebt van het omgangsrecht van................(en hier verwijs je naar het vonnis of de EOT), vraag ik bij deze op welke data je WEL gebruik zal maken van je omgangsrecht, zodat ik hiermee rekening kan houden en géén andere activiteiten plan voor onze zoon.

Je vraagt expliciet om een datum en je bewaart de antwoordmail en als er geen antwoord komt, bewaar je je eerste mail.
Je sms't deze vraag ook naar hem.
Naar mijn gevoel is dat een deugelijk bewijs dat je het omgangsrecht respecteert, maar de vader er geen gebruik van maakt.
Dan kan hij je niet betichten van verhindering denk ik.
wat denken de anderen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 feb 2011 19:54

Is er een vonnis.
Wel dan moet u het vonnis respecteren want als uw ex bij u thuiskomt en u bent er niet is het weigeren omgangsrecht.
Niets meer maar ook niets minder.
U hoeft echter niet langer dan een kwartier te blijven na uur in vonnis ...of ex zou moeten bellen dat hij in file staat...
U doet daarvan aangifte bij politie deze registreren het feit ( geen PV). U krijgt wel een attest mee vraag ernaar. Verdere info krijgt u verder niet enkel het attest.

sdk
Topic Starter

#6 , 11 feb 2011 20:20

dank je voor de reacties daarmee weet ik toch al een stuk meer

Terug naar “Andere”