Recht op het ophalen van persoonlijke bezittingen

Spirelli
Topic Starter

Recht op het ophalen van persoonlijke bezittingen

#1 , 16 feb 2011 15:34

Ik ben een 23 jarige studente van gescheiden ouders. Er is een regeling van co-ouderschap waarbij ik nog steeds dezelfde periode bij mijn beide ouders verblijf (week bij 1, week bij andere). Het laatste jaar ongeveer is het niet meer leefbaar geworden bij mijn moeder. Nu zou ik graag bij mijn vader gaan wonen en daar mijn domicilie nemen. Maar als ik dit doe moet ik bij mijn moeder mijn huissleutels afgeven en mag ik daar niet meer binnen. Mijn domicilie is altijd bij mijn moeder geweest en dus staan al mijn spullen daar. Heb ik na de verandering van mijn domicilie nog het recht om al mijn bezittingen te gaan ophalen of niet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 16 feb 2011 16:14

co-ouderschap is niet meer van tel, je bent meerderjarig.
Je kan dus kiezen waar je woont en je daar domicilieren.
De meest logische procedure om de zaken te regelen is: je spullen verzamelen en verhuizen en dan pas je domicilie wijzigen.
Terecht kan je moeder dan de huissleutels terugvragen.
Waarom? Je bent meerderjarig en je woont er niet meer.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 feb 2011 18:21

Zolang je er je domicilie hebt mag je daar binnen.
Eens verhuisd heb je daar (wettelijk) niets meer te zoeken zoals eylis schreef.
Indien je moeder moeilijk zou doen ga eerst langs je lokale politie leg hen de situatie uit dan sturen ze ofwel iemand mee ofwel komen ze langs mocht er een probleem zijn.

Reclame

Terug naar “Andere”