stalking

soraya
Topic Starter

stalking

#1 , 16 feb 2011 21:13

Ik word al maanden lang gestalkt. Na meermaals klacht te hebben ingediend bij de politie (die zeggen niets te kunnen doen zolang er geen fysiek geweld gebruikt is) is er nog steeds niets veranderd en weet ik absoluut niet wat te doen.
deze persoon duikt steeds overal op en bedreigt me .. weet iemand raad?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 16 feb 2011 21:22

Klacht blijven indienen bij ieder feit. Eisen dat er op zijn minst melding van wordt gemaakt in het meldingsboek. Duidelijk laten verstaan dat u zich daags nadien u op het kantoor zal aanbieden voor een afschrift van de melding of pv.
Eens naar het politiekantoor stappen en verzoeken om een onderhoud met de commissaris zodat u uw probleem duidelijk kan uitleggen. De politie is verplicht van dergelijke feiten op zijn minst een melding te maken.
Bij een adequate verzameling van meldingen en klachten een klacht indienen bij de politie en u persoonlijk als slachtoffer melden. Dan moet de zaak op zijn minst naar een onderzoeksrechter worden doorverwezen die bepaalde opdrachten zal geven en indien nodig vervolgen.

Lees de post van Franciscus op dit forum hieromtrent eens, daar krijg je een volledige stap per stap uitleg van wat je dient te doen. Met een beetje geluk kan hij je rechtstreeks met de juiste contactpersonen in aanraking brengen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 feb 2011 22:10

stalking is een klachtmidrijf en u moet duidelijk in uw verklaring vermelden dat u vervolging wenst.
Stalking is gewoon het al meermaals lastig vallen dus enkele telefoontjes per dag volstaan om klacht in te dienen.
Ik weet natuurlijk niet wat u hebt verteld aan de politie maar een melding van het feit moet men zo wie zo maken ( met een volgnummer) en als daar dan nog een strafbare bedreiging is ( het is niet dat u iets bedreigend vindt dat het strafrechtelijk ook een bedreiging is).

Voor de rest doen zoals Vandebos heeft gezegd :D

hopelijk werk onderstaande link.
http://www.polfed-fedpol.be/crim/crim_f ... s_stalking_" onclick="window.open(this.href);return false;?

Reclame

Terug naar “Andere”