Een korte situatieschets.
Vorige week is de bom gebarsten tussen mijn schoonvader en mij. Het is nooit echt gemakkelijk gegaan tussen ons. Botsende karakters!
Het ging onder andere over dat hij vond dat hij zijn kleindochter te weinig ziet. Wij wonen 60 km van elkaar vandaan.Hij ziet ze zeker 1 of soms meer keer per maand.Maar het zit zo scheef dat ze zelf hebben aangegeven afstand te willen van ons...en wij zijn ook blij met de afstand. Even rust en geen spanningen.
Hij is een man die depressief is en erg onredelijk. Hij heeft me onlangs een zeer beledigende en kwetsende mail gestuurd waarin hij zijn gal (weer eens) gepuwd heeft.
en uit die mail kon je opmaken dat hij mij liever kwijt dan rijk was en dat hij niet openstaat voor dialoog.Mijn man heeft vriendelijk doch duidelijk gereageerd dat hij zich zo absolut niet te gedragen heeft.Dat er via mail geen gal gespuwd mag worden maar dat dit eens uitgepraat moet worden. Schoonvader zei dat dat niets zou uithalen want dat er met niet te praten valt. Conclusie. ze willen mijn dochter meer zien maar mij eigenlijk niet meer.
mijn dochter is bijna 6 maanden oud, en krijgt nog borstvoeding.
Kunnen ze bezoekrecht aanvragen ?? Of kan ik verplicht worden mijn dochter met iemand mee te geven die mij absolut niet kan luchten? Is dit in het belang van het kind? Mijn dochter kan niets inbrengen dus doe ik als haar moeder dat voor haar.Ik handel altijd in het belang van mijn kind.maar wat heeft ze er eigenlijk aan? hoe zit het met de regeling ivm kleine baby's en schoonouders die geen moeite willen doen voor verzoening??
Al zijn en onze mails hebben we bewaard.
En als ze bezoekrecht aanvragen, kan ik er dan tegenin gaan ? Wordt er onderzoek gedaan naar de psychische gezondheid van mijn schoonouders.Ze lopen daar bijna allemaal naar de psycholoog of psychiater.. Speelt dat in mijn voordeel? Ik zou het erg vinden moest mijn kind verplicht worden om te gaan met iemand die niet graag leeft en er genoegen in schept om anderen mee te nemen in zijn ongeluk.Mag ik er dan bij zijn moest het toch zo lopen?
Bij voorbaat dank