Hallo ,
Ik heb een vraag over vaderschap ...
Een tijdje geleden ben ik en mijn ex-vriendin uit elkaar gegaan ... Ze is in verwachting in het kind zou midden augustus worden geboren (dus het kind is nog ongeboren).
Ik heb haar al meerdere malen proberen te contacten , heb haar brief geschreven sms , mail noem maar op ... maar het lijkt erop dat zij alle contact wenst te verbreken . Mits ik geen info krijg over mijn kind weet, ga ik dus totaal ook niet weten of mijn kind geboren gaat zijn ja of nee (ik verwacht zelfs geen kaart te krijgen) .
Mits de mama van mijn ex wel meespeelt in het verhaal met te zeggen " wij zullen het wel opvoeden" (in de zin van hun dochter en de ouders) ... ben ik ook vrij zeker dat ze mij volledig uit het verhaal willen bannen en mij niets gaan laten weten.
Hoe kan ik juridisch iets doen om toch een "beperkt" contact af te dwingen om info te weten over mijn kindje , wanneer het geboren wordt en dat ik het kan gaan herkennen . Wat ze wss gaat weigeren , maar dan stap ik naar de rechtbank om een DNA test af te dwingen.
We waren niet gehuwd noch samenwonend.
Wat kan ik nu al doen om toch iets te weten te komen over mijn kind (juridisch dan).
gr,
Mike